Gå til innhold

Reservasjon av billetter til flere forestillinger


Anbefalte innlegg

Hei! Det har oppstått et lite problem som jeg er litt usikker på å løse. Dvs, jeg har en løsning, men den er ganske tungvind. Så her er Oppgaven. Jeg prøver å lage en reservasjonsmetode for reservering av billetter til flere forestillinger på skolen vår. 5-6 stk kanskje. Det som skal være mulig er å gå inn på websiden, skrive inn navn og nummer osv, og trykke reserver. Da vil informasjonen bli sendt inn i databasen, og det vil bli sendt en mail om at reservasjonen er registrert til emailen som er oppgitt.

 

Problemet er at det flere forestillinger. Løsningen jeg har tenkt på er å ha en tabell for hver forestilling, og også en tabell for billett telling til hver forestilling. Om det er 5 forestillinger, blir det da 10 tabeller. Det må jo nemlig være mulig å telle alle billettene til hver forestilling, og stenge når den overstiger antall plasser i salen. Løsningen min innebar derfor samtidig med at personinformasjonen blir sendt inn til tabellen for første forestilling, så blir det sendt inn, via en for løkke, antall billetter som er valgt å reservere.

 

Så det jeg spør om hjelp til er å komme på en lettere løsning på oppgaven jeg jobber med, og også problemet. Altså, teateretbillett reservasjon, flere forestillinger, flere billetter.

 

Håper noen tar seg til å hjelpe meg litt :)

- Themecreator

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...