Gå til innhold

Canon EF 35-350mm L f/3.5-5.6


Anbefalte innlegg

Hei!

Ser etter ny linse til kameraet mitt, Canon eos 550D.

Sett litt å EF 35-350mm L f/3.5-5.6. Hvordan er denne linsa, og hvordan er det å kjøpe slikt brukt på internet, for eksempel ebay? Selger de denne i Norge noen plasser? Og hva er denne linsa beregnt for? Hva ligger prisen for en slik, eller tilsvarende, i Norge?

 

Eventuelt, er det andre linser dere anbealer?

 

Takker for svar! :)

 

MVH

Poist

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Objektivet er gått ut av produksjon, så hvis du ønsker ett må det kjøpes brukt.

Det er ett helt greit objektiv ifølge reviews, men har jo enkelte særheter som skyvezoom (push/pull). Ikke alle liker å bruke det, så du bør være sikker i din sak før du evt. handler.

Lenke til kommentar

Er det bedre med Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM kanskje?

Hvordan er denne linsa, og hva er den beregnet for?

Hvordan er det å kjøpe denne fra for eksempel ebay? kommer toll og avgifter i tillegg når jeg handler på ebay? Går det fint å kjøpe brukt fra ebay, eller bør jeg styre unna det?

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar

70-200 f/2.8L IS USM II er antakelig det skarpeste zoom-objektivet som noen gang er laget, og meget meget bra. Det er generellt lite å hente på å kjøpe slikt i utlandet. Du kan få en fin pris på e-bay, men husk at hvis pakken din blir stoppet i tollen får du moms og avgifter på kjøpet.

Lenke til kommentar

Å kjøpe på eBay er ikke nødvendigvis så lurt - du skal betale moms av vare + frakt samt fortollingsgebyr. Du mister også reklamasjonsrett og sliter med garanti.

 

35-350L er en gammel superzoom beregnet på fullframehus med stor sensor, og er et beist av et objektiv. Hvis du skal ha superzoom, ville jeg heller kikket på EF-S 18-200 eller Tamron 18-270 VC.

 

Hva har du av optikk i dag? Hva savner du med optikken? Har du kjent på størrelse og vekt på Canons proff-beist - er objektiver på over halvannen kilo noe du vil orke å drasse med deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...