Gå til innhold

Trådløs mus tastatur og skjermoverføring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gigantisk PC stående i stua, da den er upraktisk å ha på soverommet, dette monsteret er en arbeidshest og har derfor nok vifter til å ta av ifra bakken som et helikopter, ulempen er at det høres ut som den skal det også, spesielt når jeg rendrer 3D eller andre tunge ting som simuleringer og filmkonvertering/komprimering. Men jeg liker og å sitte på socerommet der jeg har en kontorpult, tidligere har jeg brukt en laptop og "remote Desktop" til å jobbe derfra, men jeg lurte på om det fantes en dubeditt som trådløst eller over nettverk, overførte bildesignalene til en PC skjerm og tok imot sendte unput fra mus/tastatur??

Kunne brukt trådløs USB og HDMI, men er det ikke en bedre løsning??

Takk for all hjelp!

-frank

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det fines nok muligheter, men ikke noe som kan erstatte en skjermkabel.

Skjermsignalet, som VGA / DVI / HDMI, har veldig stor båndbredde. Jo bedre kvalitet (oppløsning) jo høyere båndbredde. Vi snakker om rundt 5 - 10 Gbps for HDMI.

Å sende høy båndbredde trådløst er svært dyrt. Standard trådløs nettverk er i dag på 54 Mbps maksimum, i praksis lavere.

Det finnes trådløs HDMI, tror det koster en god del, og signalet blir komprimert. Kjenner ikke kvaliteten.

Endret av Hårek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...