Gå til innhold

Badflash av AWARD bios (microstar ms6167 hovedkort)


hfarberg

Anbefalte innlegg

Lette rundt på msi sine hjemmesider etter en bios update til hovedkortet mitt. Var ikke helt sikker på hva hovedkortet het før jeg flasha feil, og lasta altså da ned feil bios (en AMI bios faktisk, uff). :oops: Hele saken bunner ut i at jeg ikke får flash biosen på nytt og maskina booter ikke lenger enn til etter POST. Hvis noen kunne hjelpe meg med omflashing av biosen hadde det vært fint :smile:

 

Biosen som egentlig skal på brikka er http://download.msi.com.tw/support/bos_exe...xe/w6167v16.exe

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel egentlig et stort problem nå. Tror du nå må "hotflashe" den, noe som ikke er spesielt lett lengre. Det betyr å fysisk bytte ut BIOS brikken med en ny en med riktig Bios. Nå er BIOS brikkene så små at du har stor rissiko for å ødelegge de om prøver å løsne den. Det jeg ville ha gjort om jeg var i din situasjon var å først se om hovedkortet ditt har en slags smart løsning som f.eks 2 BIOS brikker. Se i manualen til hovedkortet ditt. Ellers ville jeg tatt kontakt med butikken du kjøpte kortet fra og spurt om de kunne hotflashe det for deg eller få fabrikanten til å gjøre det. Pass imidlertid på at du får vite hvor mye det koster da det kan koste mer en et nytt HK.

Lenke til kommentar

Takk for svar, men må nok desverre (for min egen del) meddele at det _ikke_ er to brikker på kortet, og kortet er også 4 år gammelt.. så vet ikke om multicom synes noe om at jeg maser på de :p

 

Det letteste blir nok å få brikken flashet på nytt. Vet ikke om det er verdt det engang, men... koster liksom like mye som å kjøpe et brukt kort med prosessor :D

 

Får se hva jeg finner på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...