Gå til innhold

Undying: problem med treg spillhastighet (Windows7 på MBP)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en MacBook Pro 2009-modell med siste versjon av Snow Leopard, og har også lagt inn Windows 7 med alle oppdateringer.

 

Jeg har begynt å spille på Undying igjen, et fantastisk spill med skikkelig atmosfære og god historie. Dessverre så blir mye av spillopplevelsen forringet av at spillet går veldig sakte - alt går liksom i "slow motion". Dvs. til og med i cutscenes går karakterbevegelsene mye saktere, slik at man må vente i ca. 10 sekunder mellom hver tale/dialog. Hopping og løping etc. går veldig sakte. Noen ganger så går spillet i normalt hastighet, men det er bare få sekunder av gangen. Helt i starten av spillet går det også i normalt tempo (de ca. 10 første minuttene). Er det noe jeg kan gjøre for å fikse dette?

Hadde satt stor pris på gode råd. :)

 

Takker, og godt nytt år. :thumbup:

Endret av Mac_31
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å køyre spelet med berre ein prosessorkjerne?

 

Kom på at det var litt dårleg forklart. :p Start spelet i W7, tab ut, ctrl-alt-del, høgreklikk på Undying under Programmer -> gå til prosess -> høgreklikk, "angi affinitet", og fjern nok haker til at det berre er ein igjen (kontra 2-4 som default). Gamle spel har ein uvane med å veksle mellom sirup og fast forward på moderne system med fleire prosessorkjerner.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Hei!

 

Mange takk for svaret. Jeg gjorde akkurat dette, men spillet går fremdeles i "rykk og napp". Er det noen annen måte å fikse dette måte? (Eller er det noen admin-rettighet funksjoner som står i veien for at denne forandringen tar effekt?)

 

Takker. :)

Endret av Mac_31
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...