Gå til innhold

Ny TV - trenger tips til ny receiver


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal gå til anskaffelse av en Samsung UE46D7005 (med mindre noen har et bedre forslag til samme pris?) og trenger en ny receiver som kan sende igjennom bildesignaler så TVen utnyttes maksimalt.

 

Alle bildesignaler skal gå gjennom receiveren. Tidligere har jeg hatt en Onkyo receiver med Dynavoice F-6 surroundpakke (5.1). Disse høyttalerne skal jeg fortsette å bruke på den nye receiveren, så jeg trenger kun 5.1 støtte fra receiveren. Det kan også være greit å ha en forsterker med mulighet for å drive større høyttalere enn F-6, dersom jeg skulle bestemme meg for å kjøpe nye høyttalere.

 

Jeg har sett at noen nye Onkyo receivere har integrert Spotify, noe jeg bruker hyppig, men ser ikke at disse støtter trådløst nett? Finnes det en adapter som tar imot trådløse signaler og konverterer til kablet ethernett?

 

Noen som har noen gode forslag til en god receiver på rundt 3000kr?

 

 

Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ekstremt få receivere som har trådløst nett. Mener å ha sett det, men kommer ikke på hvor i øyeblikket. Det kjedelige med slik plugg som vises over er at den som regel må kobles til i front. Noe som normalt ikke er praktisk pga størrelsen osv. USBer på baksiden av receivere er som regel B hvis de har noen.

 

En ting som kanskje kan være løsningen er ett trådløst accesspoint, med kabel utganger. Da kan man også koble opp andre enheter som TV og BD spiller osv.

 

Tips til ny receiver Pioneer 921, selges relativt billig hos Elkjøp om dagen. Vant tester over Onkyo 609 osv.

 

Hvis Spotify er ett valg grunnlag, så tenk godt igjennom det. Har ikke testet selv fra receiver, men enten så må man navigere i tegnruten, noe som blir mye plunder. Ellers så må man ha TVen på. Uansett så må all søking osv foregå via selve fjernkontrollen. Der tar det normalt lang tid å skrive inn søkeord osv. Da er det bedre å kjøre slik via PCen. Pluss at Spotify er jo ikke akuratt i vinden om dagen heller, med hauger av artister osv som dropper ut, samt relativt dårlig utvalg etter min musikk smak.

 

Gå heller ikke kun etter forsterkere med 5.1, de er som regel av det aller dårligste slaget om dagen. Standard er 7.1, selv om man ikke er avhengig av å bruke de 2 siste kanalene. Man velger dette helt selv. Er recieveren utstyrt nok, så man man faktisk bruke disse 2 siste kanalene fornuftig, enten til bi-amping av frontene. Eller for lyd i en sone 2. F.eks. kjøkken, kontor osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...