Gå til innhold

Hjelp til å tolke Netcoms abonnementer


Hanske

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå i løpet av de nærmeste dagene bestille meg en ny mobil. Jeg har valgt meg ut en jeg likte, og synes Netcom Fastpris Medium er best for meg.

 

https://netcom.no/abonnement/fastpris

 

Det jeg lurer på er om jeg tolket dette riktig. Betyr det at jeg for den faste summen jeg betaler får 20 000 minutter, 20 000 SMS og 7 GB i måneden inkludert i prisen, og ikke betaler noe mer enn 279 før jeg har oversteget dette?

 

Abonnementet virket riktig for meg fordi jeg pga mange sms-er og hyppig nettbruk har fått regninger på godt og vel 1500 kroner med mitt tidligere abonnement hos Tele2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal nå i løpet av de nærmeste dagene bestille meg en ny mobil. Jeg har valgt meg ut en jeg likte, og synes Netcom Fastpris Medium er best for meg.

 

https://netcom.no/abonnement/fastpris

 

Det jeg lurer på er om jeg tolket dette riktig. Betyr det at jeg for den faste summen jeg betaler får 20 000 minutter, 20 000 SMS og 7 GB i måneden inkludert i prisen, og ikke betaler noe mer enn 279 før jeg har oversteget dette?

 

Abonnementet virket riktig for meg fordi jeg pga mange sms-er og hyppig nettbruk har fått regninger på godt og vel 1500 kroner med mitt tidligere abonnement hos Tele2.

 

Står jo enkelt med liten skrift:

 

Gjelder Fastpris Medium: Opptil 20.000 min/MMS/SMS og 7 GB Data per mnd. Gjelder ikke spesialnummer og utland. Ringeminutter gjelder i Norge og Norden. Ingen avtaletid og fri etablering. Gjelder kun nye kunder og oppgraderinger. Etter 3 mnd går du over til vanlige vilkår for valgt abonnement: 238 kr/MND. Inkl 400 min, 200 SMS, 600 MB Data. Etter inkl.: SMS/min: 0,49. Oppstart: 0,89. Data: 5,-/MB, maks 399,-/mnd.

Lenke til kommentar

Er nå fornøyd med telenor jeg, bare at abonementet mitt kan ikke skaffes lengre av andre.

Har djuice explore, 500 mb inkludert i abonementet for 149 kr måneden bare at siden jeg fornyet bindingstiden så har jeg 150 kr i avslag i måneden så betaler kun for bruken som for meg i hvertfall ikke er så ekstremt høy.

Lenke til kommentar

Ok, nå vet jeg at jeg er treig men:

 

De første tre månedene er det slik:

79 kroner for abonnement + 200 for telefon.

 

Etter de tre månedene er det slik:

239 for abonnement + 200 for telefon.

 

Har jeg rett?

Helt korrekt. Plus eventuell forsikring. Anbefaler deg å ordne e-postfaktura og, så slipper du fakturagebyr. :)

Endret av OlavF
Lenke til kommentar

Netcom = scam

Telenor = scam

Djuice = scam

Tele2 = scam

 

Gå for onecall, chess eller lignende isteden.

 

Hverken Onecall eller Chess tilbyr mobilen jeg ønsker. Jeg kan ikke cashe ut 6000 for den atm.

 

Hvilken mobil skal du ha da? Husk at mndpris blir enda dyrere når du skal kjøpe med mobil. Så du betaler gjerne mer enn den faktisk er verdt over 12mnd.

Lenke til kommentar

Tullpreik, i mitt tilfelle kjøpte jeg en Samsung Galaxy S II, med Fastpris M hos NetCom.

Jeg betalte 1,- for telefonen der og da, og 4788,- for abonnementet i løpet av ett år. Skulle jeg kjøpt telefonen løst, uten abonnement eller binding, ville den havnet på ca 4000,- fra en seriøs butikk.

Og så kommer månedsprisen på abonnement i tillegg, tilsvarende hos OneCall koster 199,- per måned. Totalpris ville da havne på mellom 6300 og 6400,- grovt regnet.

De tre første månedene betaler jeg 79,-/mnd for abonnement, og 200,-/mnd i avbetaling på telefonen, de neste 9 månedene betaler jeg 239,-/mnd, og fortsatt 200,-/mnd i avbetaling på selve telefonen.

Isolert sett betaler jeg 2401,- for telefonen, og 2388,- for telefonen. Lønner det seg da å kjøpe telefonen løst, og betale abonnement til 199,-/mnd? Nei.

 

- Mortis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...