Gå til innhold

Udetonerte bomber på Utøya


Anbefalte innlegg

Da skulle man tro at det ble referert til som akkurat det og ikke bomber.

Hvorfor skulle man tro det?

Siden man burde kunne forvente et minimum av kompetanse fra politiet.

Nå ble jeg litt nysgjerrig. Hvor kommer kompetanse inn? Hvordan er man mindre kompetent om man sier udetonerte eksplosiver i stedet for bensinkanner? Det er tross alt det samme.

 

«Det er ikke kjent hva slags eksplosiver det er snakk om» sa politimesteren. Er det mindre kompetent å bruke en fellesbetegnelse i stedet for å ikke si noe som helst? Kritiserer du politiet for å enten ikke vite nøyaktig hva slags eksplosiver det var eller for at de hadde feil i sine antakelser om at det var eksplosiver?

Ja, men da må vi også begynne å kalle alle kjøretøy for udetonerte eksplosiver siden de også inneholder drivstoff. Skjønner du hvordan det er en noe "uheldig" formulering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, hvorfor skulle de det? Det er jo trossalt kun sjokkskadede ungdommer som kun farer med tull, tøys og vrøvl. (for å bruke det samme ugyldige argumentet som til stadighet blir gjentatt av personer med nedsatte kognitive funksjoner)

 

Jo du driver å vrir deg unna nå. Du har fått svaret på det tråden handler om. Det var ikke eksplosiver i trærne på utøya.

Skjønner du virkelig ikke at politiet må ta meldinger seriøst?

Lenke til kommentar

Denne tråden kan ligge i fred vertfall. Kanskje trådstarter eller moderator kan sette en slik [LØST] i tittelen?

Eller ikke.

 

Hva med at du heller tar deg friheten til å holde deg unna?

 

@RoaldN: Hvordan forholder du deg til følgende sitat fra artikkelen du viste til i førstepost?

 

«Det er ikke kjent hva slags eksplosiver det er snakk om.» Det sa fungerende politimester i Oslo, Sveinung Sponheim, på en pressekonferanse i 23-tiden fredag kveld.

Det er mange typer eksplosiver.

Lenke til kommentar

Bensinkanner, høytalere eller udetonerte eksplosiver.. which one is it?

Det viser seg at det de har fått melding om er eksplosiver i trærne, er gamle høyttalere.

 

Du skal ikke ta opp alle koffertene på flyplasser som blir behandlet som eksplosiver?

Nå tror jeg det rablet for deg.

 

Er virkeligheten skremmende dotten?

Lenke til kommentar

Bensinkanner, høytalere eller udetonerte eksplosiver.. which one is it?

Det viser seg at det de har fått melding om er eksplosiver i trærne, er gamle høyttalere.

 

Du skal ikke ta opp alle koffertene på flyplasser som blir behandlet som eksplosiver?

Nå tror jeg det rablet for deg.

Det er nok heller det at dottens relativt enkle og åpenbare poenger går over hodet på deg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å kommentere flyplasser og kofferter i denne sammenhengen og det håper jeg du ser.

 

Neivel. Da foreslår jeg at du holder deg borte fra tråden siden du tydeligvis ikke ønsker å spekulere i hvordan dette ryktet har oppstått og hva som er realiteten bak det.

Da kan vell du dele dette med oss o vise mann. Hva er realiteten bak dette?

Kanskje det er en del av angrepet som gikk skeis at det egentlig var meningen at flere skulle stryke med.

 

Kanskje disse bombene var ment å detoneres ved hjelp av fjernstyring etc.

 

Bensinkanner, høytalere eller udetonerte eksplosiver.. which one is it?

Det viser seg at det de har fått melding om er eksplosiver i trærne, er gamle høyttalere.

 

Du skal ikke ta opp alle koffertene på flyplasser som blir behandlet som eksplosiver?

Nå tror jeg det rablet for deg.

Det er nok heller det at dottens relativt enkle og åpenbare poenger går over hodet på deg.

Ja, det er mulig det blir litt for simpelt til tider.

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å kommentere flyplasser og kofferter i denne sammenhengen og det håper jeg du ser.

 

Det var heller du som ikke skjønte poenget.

 

Hva skal egentlig til for at du skal skifte mening til at det faktisk ikke var noen eksplosiver der?

Virker som om du egentlig ikke er åpen for noen diskusjon, men heller å framme dine vrangforestillinger?

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen grunn til å kommentere flyplasser og kofferter i denne sammenhengen og det håper jeg du ser.

 

Det var heller du som ikke skjønte poenget.

 

Hva skal egentlig til for at du skal skifte mening til at det faktisk ikke var noen eksplosiver der?

Virker som om du egentlig ikke er åpen for noen diskusjon, men heller å framme dine vrangforestillinger?

Snakk for deg selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...