Gå til innhold

For mye av det gode? (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg slutta å kjøpe fra humble indie bundle da de begynte med at du måtte betale over snittet for å få med alle spillene. Dersom konseptet er at du skal kunne betale hva du vil, så går jeg ikke med på at de går over til "betal hva du vil, men minimum over en viss grense", selv om jeg i utgangspunktet gjerne hadde betalt over denne grensen hvis den ikke fantes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg deler rett og slett ikke bekymringen din, Joachim. Hvis dette ikke fungerer for utviklerne, skal du se at de slutter med det. Kapitalismen er fin sånn – ingen liker å tape inntekter, og ingen velger frivillig å gjøre det over tid.

Det er ikke nødvendigvis sånn at individuelle aktører slutter med ting som kan være skadelige for markedet som helhet om de selv fortsatt tjener (eller har håp om å tjene) på det. I stedet viser historien stadig hvordan man bare fortsetter å kjøre på til det går helt galt. Fra konsollkrasjet i 1983 til Guitar Hero i vårt årtusen.

 

Sier ikke at det nødvendigvis vil skje igjen, men at faren er der.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i; mitt poeng er at det ikke skader forbrukeren. I vaken etter Activision i 1983 kom Nintendo. I vaken etter Guitar Hero har vi fått masse annet flott. At noen ikke klarer å planlegge langsiktig er ikke et problem så lenge markedet er åpent og tilgjengelig, og så lenge det eksisterer andre som ser sitt snitt til å profittere på/skape noe nytt i situasjonen.

 

For å nevne et moteksempel som derimot er en reell trussel mot markedsfleksibilitet, er det statiske prisnivået som ligger i dagens markedsmodell rundt konsoll-monopolene. Der hindres utviklere ofte aktivt i å sette prisnivået selv pga. en rekke faktorer, og dette gjør igjen at utvalget blir mindre omfattende enn det kan bli på plattformer som Steam og iOS.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...