Gå til innhold

Går jeg på en smell?


Anbefalte innlegg

Når jeg spiller er det alltid uten noen følgesvenn, hund eller random medhjelper. Jeg HATER medhjelpere.

 

Har spilt i overkant av 50 timer og er lvl 34. Spiller destruction mage og conjuring er uaktuelt. Minion teller i mitt hode også som en medhjelper. Til nå har det gått helt fint med destruction og archery, sneake inn og ut osv.

 

Det jeg lurer på er om playstylen funker hele veien inn. Jeg kommer til å bli dritsint om det ikke går.

 

Hater forøvrig at i noen quests er man stuck med hjelpere om man vil det eller ikke (men jeg godtar det).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet legger jo vekt på spesialisering, og at man har stor frihet til å gjøre akkurat det man vil, og spille på den måten man liker. Derfor burde det være mulig å gjøre det meste solo, når man velger den spillestilen.

 

Men så er det jo også ganske logisk at man må tilpasse seg til situasjonen, slik at man f.eks. må bruke ranged weapons mot fiender som er sterke i melee, frost mot fire, osv. Men det vil alltid være mer enn én måte å gjøre ting på. :)

Lenke til kommentar

Jeg har en mage, nå lvl 65, lvl 100 i alle magiskolene. Bare destruction funker om du vil ha en utfordring, men da må du passe godt på å holde deg unna farene. Husk at som mage tåler du lite, og når fiendene blir sterkere kan du onehittes av f.eks. draugr deathlords. Anbefaler å supplementere med noe annet, som alteration, illusion eller conjuration.

 

Ang. conjuration så er ikke det som å drasse med seg medhjelpere. Tryll frem to dremora lords, drep fiender, drep dremora lords. De blir ikke fiendtlige før det er for sent for dem. (Eller legg perks i bound weapons og bruk det mot dem, så forsvinner de med en gang)

 

Jeg bruker ikke medhjelpere, men er stuck med Shadowmere.

Lenke til kommentar

Dersom du bruker stealth/archery så er det eigentlig betre å ikkje ha medhjelpere. Det du går glipp av er at fienden ofte angriper følgesvennen din først noke som gir deg litt betre tid til å forberede deg, og du går glipp av eit muldyr til å bære alt skrotet sim dy kjem over.

Det er enkelte medhjelpere som visstnok ikke plager deg med slikt om de har litt lik spillestil. Aela the Huntress tror jeg er en av disse, leste noe slikt på reddit.

Lenke til kommentar

Dersom du bruker stealth/archery så er det eigentlig betre å ikkje ha medhjelpere. Det du går glipp av er at fienden ofte angriper følgesvennen din først noke som gir deg litt betre tid til å forberede deg, og du går glipp av eit muldyr til å bære alt skrotet sim dy kjem over.

Det er enkelte medhjelpere som visstnok ikke plager deg med slikt om de har litt lik spillestil. Aela the Huntress tror jeg er en av disse, leste noe slikt på reddit.

 

Ja det stemmer det, det er ein 4-5 companions som er klassifisert som thieves og som derfor har forholdsvis høg stealth.

 

Men til tross for dette så har dei ein tendens til å alltid ha på seg heavy armor med mindre du passer nøye på at dei ikkje får bære slikt (noke som gjer at du kun kan laste dei opp med lettare utstyr).

I tillegg så har dei ein fæl tendens til å stille seg i mellom deg og fienden slik at dei får ei pil i ryggen.

Dette er ufattelig irriterande då dei dør permanent når det er du som drep dei, medan dei berre setter seg ned når fienden skadar dei.

Når du kjem litt høgare opp i level og kan drepe det meste med ei pil så er det berre travelt å ha med seg medhjelpere.

 

Eg savner muligheita til å gi mine følgesvenner meir detaljerte ordrer som held seg aktive. Som f.eks å beordre at dei skal halde seg langt bak deg (eventuellt foran deg dersom du treng det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...