Gå til innhold

[Løst] BenQ 23,6" LED XL2420T på 120 hz


LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte BenQ 23,6" LED XL2410T først men den var defekt.

 

Så kjøpte jeg BenQ 23,6" LED XL2420T et annet sted.

Det jeg lurer på nå, er om Nvidia GTX 570 skal klare 120 hz uten etterslep i bilde i windows 7?

 

Er det nvidia.com + Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products based on java. Den beste/optimale måten å finne best drivere til skjermkort for stasjonære? Riktignok kan enkelte Gaimward/Gigabyte komme med modifsierte drivere, ikke det jeg vet det er tilfelle men kan tenkes i noen tilfeller, som kan gi litt variabelt resultat.

 

Vet noen om det er riktig nærme avstand 5 cm fra skjermen at 120 hz skal gjøre at bilde rister litt, spessielt om man ser på windows 7 startmeny ser man hvit tekst beveger på seg, det skjer ikke på 60 hz.

 

Nå er vel kanskje fargeinstillingene ikke optimal på LED XL2420T heller, men det er vel annen sak.

 

Har noen tips rundt dette? Eller gjorde jeg dårlig kjøp her? Riktignok får jeg nok dekket XL2410T på åpenkjøp siden jeg vil ha pengene igjen, men problemet er om skjermen jeg også kjøpe var av litt dårlig kvalitet. Selv om spill/blueray filmer ser greit ut, har ikke hatt tid å spille så mye, men lurer på hva deres erfaringer er her.

 

Er det noen som kan si noe sikkert her? Eller er benQ dårlig merke, bortsett fra tilpassnings vennlighet altså kontorbruk? Selv vurderte jeg Samsung S27A950D 27" 3D skjerm eller Asus VG278H 120hz 3D, men innrømmer å vite sikkert hva som er best er umulig. Og selgerne jeg hørte med kunne ikke si noe sikkert, så da valgte jeg lavest pris men det ga dårlig kjøp muligens. Men til sommeren, har jeg vel nye mulighetet. Men hva mener dere i dag, brukte diskusjon og få råd hva slags 3d skjerm, og det virket ut som BenQ var den beste. Men om den var det er jeg i tvil om.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror aldri jeg har vært borti det du sier i del en her.. Ellers så skjønner jeg rett og slett ikke hva du mener rundt drivere etc.

 

 

Til det med farger. Jeg antar du mener den litt blasse følelsen det gir fra Black eQualizer.

 

Du kan fint skru av ned denne på en av gamer innstillingene feks. Det har jeg gjort og funker meget bra.

 

Den funksjonen er nok kun lagt til for CS\CS:S eller andre skytespill der du trenger å se litt i mørket.

 

Edit:

 

Til dirringen du nevner, jeg har ikke noe av på min.

Endret av Wataboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spør angående driver, hvordan du laster det ned? Windows update er nok dårlig.

 

Laste driverne fra Gainward risikerer man utdaterte drivere.

 

Men takk for resten, skal forsøke senere å skru av Black eQualizer hvis jeg finner denne.

Og se om fargene blir bedre i windows 7.

 

Angående skjerm, hva mener du her, kjøpte jeg den beste skjermen?

Hva tror du dirring/uskarpe tekst kommer av? Skjermkortet eller skjermen? Er ikke så flink på tekniske begreper.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Så det blir samme om jeg får nvidia å finne drivere automatisk eller om jeg laster manuelt, så sant jeg ikke velger feil drivere, men da er vel heller at det virker elendig. Eller at skjermbildet låser seg.

 

Så hva tror dere problemet kan være? Skjermkortet er stabilt under spilling, så er neppe overoppheting som er problemet, det kan være nyeste nvidia drivere har bugs ikke godt å vite.

 

Har noen andre råd? Eller må jeg bare leve med dette?

 

Har ikke overklokket skjermkortet, så er ikke det som er problemet, riktignok har jeg overklokket hovedkort/prosessor, men PCI-E bussen har vært på 100 hz som jeg mener er standard, sånn sett må det være hovedkortet, men jeg er jo i tvil om hovedkortet kan oppføre seg så rart av den grunnen? Syns også dere det ville vært rart om 120 hz skjermen er problemet?

 

Ellers aner jeg ikke hva som gjør 120 hz så uskarpe bilder på tekst. Nå har jeg ikke noe problem å se på bluerayfilmer, men riktignok er fontstørrelsen en del større der.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Kjenner ikke igjen noe av dette. Har selv en XL2420T, og den er en drøm å spille på og windows går glatt. Så vidt jeg vet har de endret litt innstillinger fra forgjengeren og den har mer lysstyrke. Jeg har ikke gjort noen forandringer fra det som er fabrikkinnstilt så langt.

 

Har du riktig oppløsning? Er du sikker på at du faktisk har 120hz? Bruker du dual link dvi kabelen som fulgte med?

 

Kan også nevne at 100+ fps og 120hz i BF3 er digg! :) Endelig har jeg flyten tilbake fra CRT dagene

Endret av losDos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppløsningen er riktig ja 1920x1080, og bruker 120 hz, bruker DVI kabelen som følger med ja.

 

Innstillingene kan jo prøves, men spørs om det hjelper på bevegelse på skjermbildet.

 

Ut i fra http://www.geforce.com/Optimize/Guides/how-to-build-a-kick-ass-battlefield-3-pc må nok losDos ha GTX 590 skjermkort eller sli oppsett.

 

Så det kan være skjermkortet har litt å si alikevell?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det med innstillingene går på klarheten. Du nevnte du følte ting var uklart\grumsete.

 

Det med dirringen har jeg ingen forklaring på rett og slett. Men noe sier meg det er pcn din.

 

Om du har en kompis og ikke er foreveralone så kan du jo ta med skjermen til han og koble til der og se om samme problemet. Evt hans skjerm på din pc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppløsningen er riktig ja 1920x1080, og bruker 120 hz, bruker DVI kabelen som følger med ja.

 

Innstillingene kan jo prøves, men spørs om det hjelper på bevegelse på skjermbildet.

 

Ut i fra http://www.geforce.com/Optimize/Guides/how-to-build-a-kick-ass-battlefield-3-pc må nok losDos ha GTX 590 skjermkort eller sli oppsett.

 

Så det kan være skjermkortet har litt å si alikevell?

 

Har et enslig GTX 570 kort. Bare å sette alt på low, eventuelt gå ned på oppløsning om du vil ha enda mer stabil fps. Det er klart det dropper ned til 60 av og til når det er jævlig mye som skjer rundt deg. Noen maps er verre enn andre.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har samme skjerm som LMH1. Hadde litt "problemer" med den i starten. Sammelignet den med min gamle skjerm (BenQ 24" LED V2410 Eco) og syntes at bilde utrolig nok var dårligere. Det var uklart og mørkt. Etter om og men fant jeg ut at skjermen ga 10 ganger bedre bilde (etter min mening) på Standard mode. Problemet jeg har nå er at jeg ikke får opp valg om å sette på 120hz. Bruker HDMI kabel og har blitt fortalt at HDMI er den løsningen som gir best bilde, men nå lurer jeg på om det ikke er mulig å kjøre 120hz med HDMI kabel? Vill bilde bli mye dårligere om jeg går over til DVI kabelen som fulgte med skjermen, og vil jeg da kunne kjøre 120hz?

 

På forhånd takk for svar. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da bruker man DVI duallink.

 

Fant ut nå ved å velge standard instillinger ble det litt bedre på uskarpe bildet, men fargene overdemosoneres slik at man får "Light" modus hvis noen vet hva det er.

 

Syns det er tragisk at alt står på maks av kontrast, men ved 3d er det nødvendig om bildene ikke skal bli for mørke. Og svart blir heller lys svart.

 

Ved å sette ned kontrasten får jeg alikevell ikke perfekte farger, muligens det er slik LED XL2420T er, kun beregnet på spill/film.

 

Lurer litt på hvordan 2420T er på bilderedigering, der må man vel ha en skjerm nr2, ellers tar man feil av rød og orangs. Nå er der dette ikke noen klagetråd, men jeg syns BenQ kunne hatt flere modus en gamemodus.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Da bruker man DVI duallink.

 

Fant ut nå ved å velge standard instillinger ble det litt bedre på uskarpe bildet, men fargene overdemosoneres slik at man får "Light" modus hvis noen vet hva det er.

 

Syns det er tragisk at alt står på maks av kontrast, men ved 3d er det nødvendig om bildene ikke skal bli for mørke. Og svart blir heller lys svart.

 

Ved å sette ned kontrasten får jeg alikevell ikke perfekte farger, muligens det er slik LED XL2420T er, kun beregnet på spill/film.

 

Lurer litt på hvordan 2420T er på bilderedigering, der må man vel ha en skjerm nr2, ellers tar man feil av rød og orangs. Nå er der dette ikke noen klagetråd, men jeg syns BenQ kunne hatt flere modus en gamemodus.

 

Du kjøper en gaming skjerm og klager over at den ikke har en modus for bilderedigering.

 

..wat!?

Lenke til kommentar

Fikk løst det nå, måtte endre innstillingene en del, og nå ser det mere normalt ut.

at standard ble fargene helt misvisende, man ser tydligvis at skjermen er bygget opp av pixcel etc virker rart ut.

 

Men fremdeles har jeg ennå ikke funnet ut at faktisk 120 hz har noe å si i spill, jeg merker ingen ting på det.

 

Riktignok er DVI bedre en HDMI, som i enkelt tilfeller gir svart bilde i korte perioder på 60 hz i full HD oppløsning samsung BX2431 jeg også har.

Lenke til kommentar

Etter at du har fyrt opp spillet så gå inn på menu->system->information->current resolution og sjekk at den er på 120hz.

 

Du må også ha 100+ fps i spillet for å kunne dra noe særlig nytte av det(i bf3 kan du skrive render.drawfps 1 i console for å sjekke)

Lenke til kommentar

Etter at du har fyrt opp spillet så gå inn på menu->system->information->current resolution og sjekk at den er på 120hz.

 

Du må også ha 100+ fps i spillet for å kunne dra noe særlig nytte av det(i bf3 kan du skrive render.drawfps 1 i console for å sjekke)

 

 

Tuuuusen takk! Siden du nå har vist oss noe kan jeg gi noe tilbake! Vil du fjerne HUD f.eks om du skal filme kan du skrive UI.DrawEnable 0(av) eller 1 (på).

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...