Gå til innhold

Spill PC - 10K


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Skal kjøpe ny spill PC. Den skal også brukes til HD videoredigering og fotobehandling. Men trekker den spill så ordner den jo resten også.

 

Jeg trenger hele innmaten i kabinettet + kabinettet. Jeg ønsker den skal være stillegående (men ikke vannkjølt). Den PSU viften jeg har idag støyer som et helvette.

 

Jeg lurer også på rent timingmessig NÅR er det fornuftig å handle? Det kommer jo stadig noe nytt og da faller jo andre ting litt i pris. Jeg har pleid å legge meg på et nivå der jeg kjøper det som er litt under de dyreste produktene. Jeg har tenkt å kjøpe ny PC senest i februar 2012 - men om det ikke er vits å vente kan jeg like gjerne bestille snart.

 

Av harddisker trenger jeg 1 stk SSD som oppstartsdisk. Trenger ikke flere harddisker da jeg har dette i hopetall :)

 

Jeg kommer til å kjøre 3-4 ekstra harddisker i maskinen så trenger også en tanke om hvor kraftig PSU jeg kommer til å trenge.

 

Hovedkort ønsker jeg skal være Asus da jeg har veldig god erfaring med dem fra før.

 

Skjerm er ikke med i prisen og jeg trenger det egentlig ikke, men jeg mottar gjerne tips om gode skjermer som er 27" eller mer til en god pris :)

 

Alt av råd mottaes med takk.

Endret av tormi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens!

 

Skal kjøpe ny spill PC. Den skal også brukes til HD videoredigering og fotobehandling. Men trekker den spill så ordner den jo resten også.

 

Jeg trenger hele innmaten i kabinettet + kabinettet. Jeg ønsker den skal være stillegående (men ikke vannkjølt). Den PSU viften jeg har idag støyer som et helvette.

 

Jeg lurer også på rent timingmessig NÅR er det fornuftig å handle? Det kommer jo stadig noe nytt og da faller jo andre ting litt i pris. Jeg har pleid å legge meg på et nivå der jeg kjøper det som er litt under de dyreste produktene. Jeg har tenkt å kjøpe ny PC senest i februar 2012 - men om det ikke er vits å vente kan jeg like gjerne bestille snart.

 

Av harddisker trenger jeg 1 stk SSD som oppstartsdisk. Trenger ikke flere harddisker da jeg har dette i hopetall :)

 

Skjerm er ikke med i prisen og jeg trenger det egentlig ikke, men jeg mottar gjerne tips om gode skjermer som er 26" eller mer til en god pris :)

 

Alt av råd mottaes med takk.

 

kan vel starte med at det kommer nye skjermkort rundt februar tider, så da er det best å kjøpe da

 

ettersom de fleste SSDer er sikre nå, så er det bare å kjøpe den lommeboka har råd til, men du trenger ikke mer enn 64GB

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Skal kjøpe ny spill PC. Den skal også brukes til HD videoredigering og fotobehandling. Men trekker den spill så ordner den jo resten også.

 

Jeg trenger hele innmaten i kabinettet + kabinettet. Jeg ønsker den skal være stillegående (men ikke vannkjølt). Den PSU viften jeg har idag støyer som et helvette.

 

Jeg lurer også på rent timingmessig NÅR er det fornuftig å handle? Det kommer jo stadig noe nytt og da faller jo andre ting litt i pris. Jeg har pleid å legge meg på et nivå der jeg kjøper det som er litt under de dyreste produktene. Jeg har tenkt å kjøpe ny PC senest i februar 2012 - men om det ikke er vits å vente kan jeg like gjerne bestille snart.

 

Av harddisker trenger jeg 1 stk SSD som oppstartsdisk. Trenger ikke flere harddisker da jeg har dette i hopetall :)

 

Skjerm er ikke med i prisen og jeg trenger det egentlig ikke, men jeg mottar gjerne tips om gode skjermer som er 26" eller mer til en god pris :)

 

Alt av råd mottaes med takk.

 

kan vel starte med at det kommer nye skjermkort rundt februar tider, så da er det best å kjøpe da

 

ettersom de fleste SSDer er sikre nå, så er det bare å kjøpe den lommeboka har råd til, men du trenger ikke mer enn 64GB

 

Takk for tilbakemelding sålangt. Klarer jeg å vente helt til februar?? :)

 

Kan jo evt bruke dagens skjermkort frem til da. Det er en mulighet også når jeg tenker meg om :)

Lenke til kommentar

Kan jeg tillate meg å bumpe denne. Noen som gidd sitte opp en handlevogn for meg fra komplett f.eks?

Heisann!

Siden det er fotoredigering som er viktig, så er en i7 2600K den riktige veien.

Her har jeg satt sammen et flott oppsett for deg!

I tillegg ville jeg gått for en fin modulær strømforsyning som de selger oss Dustinhome!

Link: http://www.dustinhome.no/ocz-zt-series-650-watt-power-supply-modular/product/5010618555?intcmp=searchProvider_dacsa

Hvor stor SSD er du ute etter?

Lykke til!

post-231762-0-42204300-1324980063_thumb.png

Endret av Pungrotta Crash
Lenke til kommentar

Kan jeg tillate meg å bumpe denne. Noen som gidd sitte opp en handlevogn for meg fra komplett f.eks?

Heisann!

Siden det er fotoredigering som er viktig, så er en i7 2600K den riktige veien.

Her har jeg satt sammen et flott oppsett for deg!

I tillegg ville jeg gått for en fin modulær strømforsyning som de selger oss Dustinhome!

Link: http://www.dustinhome.no/ocz-zt-series-650-watt-power-supply-modular/product/5010618555?intcmp=searchProvider_dacsa

Hvor stor SSD er du ute etter?

Lykke til!

 

kan jeg få lov til å bumpe fra en annen tråd, og be om en handleliste fra dustinhome, komplett elns, til en spillpc til ca 10-15k?

jeg trenger også god skjerm og et greit tastatur og mus, gjerne ssd til operativsystem, og en hd til spill og en til filmer o.l? spiller ikke spill som cod og battlefield ;)

stillegående er også et stort pluss :)

Lenke til kommentar

Du kan da ikke bumpe andre tråder i denne :)

 

Fuorøvrig tenkte jeg SSD 80gb eller 120GB. Den skal være til oppstart av Win7 + de viktigste programmene.

 

Hovedbruken er SPILL men bør også funke godt til foto.

 

Takker for hjelp sålangt!

 

Den OCZ vifte - hvordan er den rent støymessig?

 

I tillegg er prisen jeg er villig til å legge ut beregnet til UTEN skjerm... Men ser jo ut som jeg kan få meg gode ting her ja :)

 

Er det dårligere ytelse i spill med i7?

Endret av tormi
Lenke til kommentar

Du kan da ikke bumpe andre tråder i denne :)

 

Fuorøvrig tenkte jeg SSD 80gb eller 120GB. Den skal være til oppstart av Win7 + de viktigste programmene.

 

Hovedbruken er SPILL men bør også funke godt til foto.

 

Takker for hjelp sålangt!

 

Den OCZ vifte - hvordan er den rent støymessig?

 

I tillegg er prisen jeg er villig til å legge ut beregnet til UTEN skjerm... Men ser jo ut som jeg kan få meg gode ting her ja :)

 

Er det dårligere ytelse i spill med i7?

OCZ er stillegående og herlig. Fordelen med i7 er at den vil være mye bedre til fotoredigering, men ikke til spill. i5 2500K og i7 2600K vil prestere likt i spill. Men siden fotoredigering skal skje, så ville jeg valgt i7.

 

Mvh Pungrotta Crash

Endret av Pungrotta Crash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...