Gå til innhold

Hardbarka windowsbruker fant Macbook i søpla og trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg var så heldig å finne en Macbook 13" på den lokale elreturen forleden. Maskinen har core 2 duo på 2GHz, 3GB RAM og 80GB harddisk.

 

Har pussa den opp med å rengjøre tastatur og skrudde den opp og sammen igjen for å fjerne alt støv. Dro også etter alle løse skruer i samme prosessen, så nå ser maskinen veldig grei ut.

 

Men så kommer problemet... jeg ønsker å kjøre en nyinstallering av operativsystemet da det ligge mye rot etter forrige eier, problemet er bare at jeg har null peiling på hvordan?!

 

Vet at operativsystemet som står i nå heter OS X og er i versjon 10.6

 

Jeg har ingen installasjon DVD eller CD. HJELP!! ;)

post-15715-0-30010500-1324395385_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva å prøve å kjøpe en installasjonsplate eller google clean my mac?

 

De fleste for intel prosessor burde gå greit.

 

Nå er det sikkert en grunn for en person har kastet maskinen, uten å vite noe sikkert.

Hmm.. hadde håpe på å kunne laste ned OS gratis isåfall, vi windowsreligiøse liker ikke å betale for sånt ;-)

 

Tar gjerne imot "snusketips" på PM

 

Å forresten, maskinen er helt fin den, brukt den flittig på nett og ingen problemer der iallefall :)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Ser du allerede fant en løsning på OS-problemet. Skulle du få lyst til å kun kjøre windows på den, kan du laste ned alle drivere fra apples sider, legge de på en minnepenn, installere Windows på ordinær måte (som om det var en helt ordinær laptop) og legge inn drivere fra minnepennen.

 

Alternativt kan du bruke Boot Camp og dualboote.

Endret av Lacim
Lenke til kommentar

Nå kunne man jo bare kjøpt http://www.amazon.co.uk/Mac-OS-Snow-Leopard/dp/B001AMHWP8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1324450192&sr=8-1 vet ikke hva status i butikkene er i dag, men kan være de ennå ikke er utsolgt. Uansett har jeg kjøpt selv slike til hackintosh, så helt ubrukelige er de ikke.

 

Å laste ned fra pirate bay kun for å få ting gratis syns jeg er en dårlig løsning hvis man er redd for virus etc.

 

Riktignok kan jeg forstå angående microsoft sin programvare. Nå er det vel slik at apple ikke tjener penger på programvare (OSX operativsystem) etter hva jeg har lest.

 

Men for all del, du kan jo velge piratkopi, men kun for å spare 300-400 kr syns jeg er dårlig løsning, du er jo heldig som har klart å fått tak i en eldre mac, sånn sett er de pengene småtteri.

 

Alternativ måte som muligens er bedre, er å høre med en venn om å kunne låne en Mac plate, er litt tryggere en bukta.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...