Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spiller vil ikke lagre innstillingene - tomt batteri?


CFM

Anbefalte innlegg

Hei, jeg monterte en Pioneer DEH-P5100UB i bilen til dama her om dagen, men oppdaget fort at den ikke lenger tok vare på verken radiokanaler eller innstillinger etter at man hadde stoppet bilen. (Strømmen til radio/CD brytes i tenningslåsen).

 

Jeg regner da med at det interne batteriet som holder på innstillingene er tomt og ikke kan lades igjen ettersom det har stått lenge i kjelleren? Er det noe som det går an å bytte?

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror faktisk hele hovedstrømmen blir kuttet også, men godt mulig jeg tar feil. Er et par år siden jeg hadde slik bil selv (Mercedes C180 99 modell)...

Kan i hvertfall se over koblingene neste gang jeg ser bilen. Sjekket det ikke når jeg monterte den. Tok heldigvis med meg multimeteret hjem. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Har hatt dette problemet flere ganger i biler jeg har montert ny spiller i.

 

Hvis du kan måle strømmen, gjerne med et lys som lyser når det er strøm i koblingen, så tester du de mulige ledningene og ser lyset slukker, eller ikke..

 

Det skal være en ledning som er konstant, den skal det være spenning i hele tiden selvom tenningen er av. En annen ledning skal "styre" når spilleren går av og på. Den ledningen vil da slukke når du slår av tenningen, slik at spilleren går av.

Endret av KenMH
Lenke til kommentar

Har hatt dette problemet flere ganger i biler jeg har montert ny spiller i.

 

Hvis du kan måle strømmen, gjerne med et lys som lyser når det er strøm i koblingen, så tester du de mulige ledningene og ser lyset slukker, eller ikke..

 

Det skal være en ledning som er konstant, den skal det være spenning i hele tiden selvom tenningen er av. En annen ledning skal "styre" når spilleren går av og på. Den ledningen vil da slukke når du slår av tenningen, slik at spilleren går av.

 

Hadde du lest svarene over her, så hadde du sett at han er klar over hvilke ledninger som er hva, og at han mest sannsynlig bare har/må bytte om på gul og rød.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...