Gå til innhold

Bestille fra amazon.com - kommer det før jul?


vipone

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe en Bear Grylls kniv til en ganske så stor fan i familien, og fant ut at de koster 689 kr på XXL.no:

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/kniver-oekser/kniver/bear-grylls-knife-ultimate-fb-1075432

 

Etter litt leting på nettet, fant jeg ut at de koster $42,25 på Amazon.com, eller ca. 250 kr:

http://www.amazon.com/Gerber-31-000751-Survival-Ultimate-Serrated/dp/B003R0LSMO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1324209688&sr=8-1

 

Jeg har aldri kjøpt noe derfra før og har derfor et par spørsmål:

1. Vil jeg få dette levert før julaften (det er 18. desember i dag)?

2. Vil det komme noen fraktkostnader i tillegg, og hva vil dette evt. være på?

 

 

Håper på litt raske svar :)

Endret av vipone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe en Bear Grylls kniv til en ganske så stor fan i familien, og fant ut at de koster 689 kr på XXL.no:

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/kniver-oekser/kniver/bear-grylls-knife-ultimate-fb-1075432

 

Etter litt leting på nettet, fant jeg ut at de koster $42,25 på Amazon.com, eller ca. 250 kr:

http://www.amazon.com/Gerber-31-000751-Survival-Ultimate-Serrated/dp/B003R0LSMO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1324209688&sr=8-1

 

Jeg har aldri kjøpt noe derfra før og har derfor et par spørsmål:

1. Vil jeg få dette levert før julaften (det er 18. desember i dag)?

2. Vil det komme noen fraktkostnader i tillegg, og hva vil dette evt. være på?

Nei du vil ikke få den før jul. Posten norge garanterer ikke at pakker innen norge kommer frem før jul nå en gang.

Det kommer helt sikkert frakt i tillegg, det må du sjekke på amazon.

I tillegg så kommer det moms på alle varer over 200kr, som da er 25% av prisen på varen og frakten, pluss et behandlingsgebyr på rundt 100kr.

Lenke til kommentar

Velger du "Priority International Courier" blir den levert med UPS eller DHL. For meg tar det praktisk talt under 48 timer fra den er sendt til den er levert på døra her. Jeg bor rett utenfor Oslo og jeg vet ikke om UPS (som de oftest bruker) dekker hele landet.

 

Blir fort like dyrt som i Norge selvfølgelig da, men hvis den koster 250 fra Amz vil den uansett bli stoppet i tollen og du må betale moms + noe over 100 kr for fortolling.

 

Når du bruker Amazon+UPS slipper man faktisk fortollingsgebyr pga. at man forhåndsbetaler moms rett til Amazon ved bestilling. Da betaler du produktet+moms+fraktkostnad.

 

EDIT: Skulle sjekke hva prisen ble og det viser seg at Amazon ikke sender dette produktet til Norge så da er ikke det noe alternativ.

 

Eneste måte da er JetCarrier eller lignende, men det tar altfor lang tid.

 

Er nok best å kjøpe den i Norge.

Endret av Junkfood Junkie
Lenke til kommentar

EDIT: Skulle sjekke hva prisen ble og det viser seg at Amazon ikke sender dette produktet til Norge så da er ikke det noe alternativ.

 

Eneste måte da er JetCarrier eller lignende, men det tar altfor lang tid.

 

Er nok best å kjøpe den i Norge.

Det du sier er at de ikke sender kniven i det hele tatt, eller at man KAN gjøre det med JetCarrier?

Lenke til kommentar

EDIT: Skulle sjekke hva prisen ble og det viser seg at Amazon ikke sender dette produktet til Norge så da er ikke det noe alternativ.

 

Eneste måte da er JetCarrier eller lignende, men det tar altfor lang tid.

 

Er nok best å kjøpe den i Norge.

Det du sier er at de ikke sender kniven i det hele tatt, eller at man KAN gjøre det med JetCarrier?

 

Det fungerer med JetCarrier for da ser Amazon bare en amerikansk adresse. Problemet er at de sender ikke produktet utenfor USA eller ihvertfall ikke til Norge i dette tilfellet.

 

Ingen problemer med å få den sendt til en adresse i USA ihvertfall :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...