Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vil ikke starte. Rødt CPU lys på ASUS p8z68 MB "LØST"


Anbefalte innlegg

Hei

 

Akkurat trommet sammen nyinnkjøpt pc.

 

https://prisguiden.no/liste/129101

 

Og skulle du sett den vil ikke starte uten problemer.

 

Med en gang power knappen trykkes inn kommer det på ett rødt lys på cpu led på mb.

 

Tenkte først at det kanskje kunne være noen løse kontakter så har gått over og sett at alt sitter.

 

Fortsatt samme greia. Tatt deler ut og satt sammen på et bord. Fortsatt samme greiene. Starter fra scratch med bare CPU, kjøler, MB og PSU.

Rødt lys dukker opp.

 

Problemet mitt er at jeg ikke skjønner 100% om det er MB eller CPU " som er helt uskadd"

 

Noen som har noen tips?

Endret av H&Dfanatic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Sitter med omtrent samme hw som deg, og har akkurat samme problemet! Satte sammen en likedan for en måned siden, bortsett fra at det var en 2500k. Akkurat samme problemet da, men løste det med å holde inn "ramknappen".

 

PS! Holder en knapp på defekt cpu, da jeg har byttet både ram, psu, og hk.

Endret av rodge1970
Lenke til kommentar

Hei! Sitter med omtrent samme hw som deg, og har akkurat samme problemet! Satte sammen en likedan for en måned siden, bortsett fra at det var en 2500k. Akkurat samme problemet da, men løste det med å holde inn "ramknappen".

 

PS! Holder en knapp på defekt cpu, da jeg har byttet både ram, psu, og hk.

 

 

 

Løste du rød cpu led med dette?

Lenke til kommentar

Hei! Sitter med omtrent samme hw som deg, og har akkurat samme problemet! Satte sammen en likedan for en måned siden, bortsett fra at det var en 2500k. Akkurat samme problemet da, men løste det med å holde inn "ramknappen".

 

PS! Holder en knapp på defekt cpu, da jeg har byttet både ram, psu, og hk.

 

 

 

Løste du rød cpu led med dette?

 

Ja, det løste seg på 2500K'en, men jeg har ikke klart å løse problemet med 2600K'en :no:

Lenke til kommentar

hmm skal testes ila kvelden.

 

Det som skjer når den jeg har koblet til PSU "12v og den andre store" noctua kjøler og cpu.

 

Trykker på pwr knapp på hovedkort. Det begynner å lyse rødt men en eneste gang. Viftene og slik begynner å gå for tja 15sek så er det "reboot før den "starter" på nytt og bare står og tygger drøv.

 

 

Delene er breadbordet for å testing.

Lenke til kommentar

2 kabler fra psu koblet til fra starten, Også testet med en annen psu for å se om det var noe galt med spenning.

 

Har en mistanke om at det kanskje er ramrelatert. Har du 2x4gb brikker?

 

PS! Da har jeg prøvd alt ifht oppstart. Bytte av ram, gpu, psu og hk.

I morgen skal jeg kjøpe en i3 og se om den starter da.

Endret av rodge1970
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...