Gå til innhold

Skreddersydd dress


enurweb

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Siden dressen blir sydd i Italia og ikke av Gianluca selv så hadde jeg ikke noen fittings under selve produskjonen av dressen. Da dressen kom fra Italia og var ferdig fikk jeg prøve den på i butikken og den satt ganske bra, men med rom for noen få, mindre forbedringer (f.eks. var ermene litt korte). Disse småtingene fikser Gianluca selv. Han sa at hvis det oppsto større problemer så ble dressen sendt tilbake til Italia for å fikses (hvis jeg ikke husker feil). Jeg stusset i begynnelsen også litt over at det ikke var noen fittings under produskjonen av dressen, men Gianluca forsikret meg om at dette ikke var nødvendig sålenge skrederne hadde fått de riktige målene og skredderne var flinke nok i yrket deres. Når resultatet ble så bra som det ble føler jeg uansett ikke at det var et problem.

Endret av Von-Matterhorn
Lenke til kommentar

Han sender dem til England og så syes de der, men han tar mål selv. Så vidt jeg vet er den eneste kunnskapen han innehar et par års tis som lærling hos noen på Savile Row. Jeg vet ikke helt om jeg stoler på en som såvidt har lært å lage et par bukser...

 

Edit: kvaliteten er vel god den, men jeg har hørt litt forskjellig om passformen man ender opp med..

Endret av fkm
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg returnert fra Bangkok med min nydelige nye Holland & Sherry dress :)

 

Betalte tilslutt nesten 9000 kroner for dress + waistcoat + ekstra bukse + 3 skjorter + 2 silkeslips.

 

 

Har som sagt kommet hjem og bestillt meg en slik dressbørste fra eBay fra Kent.

 

Men jeg har behov for noen flere kleshengere til de andre dressene mine samt ekstra bukser og skjortene. Noen som har noen greie å anbefale?

 

Tenkte også et slags klesstativ til å henge opp dressen på når jeg tar en lang god dusj for å steame den. Noen som vet hvor enn kan skaffe seg noe ala denne:

 

post-53277-0-06358100-1332765479_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kent er kvalitetsbørster.

 

Men hvorfor holder det ikke med vanlige hegere? Og hva skal du med den kreasjonen der? Funker like bra om du bare henger dressen på hengeren når du dusjer.

 

Har sett at på A suitable wardrobe averteres det noen ganger for hengere, og at Thomas Mahon har reklame for luksushengere fra Kirby Allison, uten at jeg kjenner til dem.

 

Får vi se bilde av deg med dressen på?

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har et bad som har lite "henge muligheter" for dressen når jeg dusjer.

 

Angående vanlige hengere, jo de holder forsåvidt men jeg finner bare slike dritthengere ala IKEA sine i treverk som gjerne fliser seg litt. Tenker på slike plastikkhengere som gjerne har brede skuldre. Noe annet for bukser og skjorter selvsagt.

 

Når du spør om bilde av meg i dressen... hehe... Hva skal jeg si? Dressen er flott men personlig så egner jeg meg ikke på trykk :p

Lenke til kommentar

Det er jo bare å sladde ansiktet så er mye gjort og du kan da umulig se så jævlig ut :p

Men det er nok flere enn dag1234 og meg selv som syntes det kunne vært interessant og sett hvordan den ble til slutt.. Har fulgt med i denne tråden en stund, selv om jeg ikke er den som skriver mest i de trådene jeg leser.

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Hehe, jeg har et bad som har lite "henge muligheter" for dressen når jeg dusjer.

 

Angående vanlige hengere, jo de holder forsåvidt men jeg finner bare slike dritthengere ala IKEA sine i treverk som gjerne fliser seg litt. Tenker på slike plastikkhengere som gjerne har brede skuldre. Noe annet for bukser og skjorter selvsagt.

 

Når du spør om bilde av meg i dressen... hehe... Hva skal jeg si? Dressen er flott men personlig så egner jeg meg ikke på trykk :p

 

Jeg bruker IKEA sine til skjorter, men til dresser så samler jeg på brede hengere. De holder bedre på jakkeformen. Jeg har spurt om å få i butikker når jeg handlet og jeg tar vare på hengerne når dressen er utslitt.

 

Å legge ut bilder av meg selv var en terskel å komme over. Men når det først var gjort, så hadde jeg en uke i fjor der jeg hver dag la ut antrekket jeg gikk med. Etter det var jeg kurert. Gruingen på forhånd var faktisk mye verre enn å gjøre det. Og jeg fikk mange gode tilbakespill.

 

Nå venter jeg på dress og skjorter fra London, og det skal være veldig mislykket hvis ikke jeg poster bilde av resultatet. Eller jeg kommer til å legge ut enten den er vellykket eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...