Gå til innhold

Finner ikke nettverksadapteren


dem0

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig formatert og installert Windows 7, og har støtt på et nytt problem..

Nettverksadapteren blir ikke oppdaget av Windows. Når jeg prøver å installere driverne manuelt kommer det en feilmeldning som sier: The Realtek Network Controller was not found. If Deep SLeep Mode is enabled Please plug the cable.

Hvis jeg går i Device Manager, trykker Show hidden devices, så kommer det opp endel WAN Miniport under Network adapters. Hvis jeg tar update driver software på en av disse kan jeg manuelt få fram Realtek sine som heter "Realtek PCI GBE Family Controller". Men ingen av disse fungerer, det står bare "This device cannot start. (Code 10)". Når jeg har gjort dette kan jeg oppdatere driverne, men får samme error..

 

Ty for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en stor fordel for deg om du lister opp hardwaren din når du lurer på slikt.

 

Kan jo hende du bare har installert feil drivere for alt vi vet.

gigabyte p55-usb3

 

bruker medfulgt driver cd. Er ikke første gangen jeg har installert windows 7 på denne pcn, men dette har aldri skjedd før.

Lenke til kommentar

å nei... den meldinga er kjip :(

Jeg fikk nytt Gigabyte hovedkort fra selger da mitt kom med samme feilmelding etter cirka 7 måneders bruk.

Men jeg prøvde alt som sto i min makt for å få løst feilen:

"The Realtek Network Controller was not found. If Deep SLeep Mode is enabled Please plug the cable."

 

Prøvde med linux også. Jeg satte inn eget nettverkskort i maskinen ( kjøpt på chlaes ohlsson ) og det løste problemet der og da, men måtte som sagt levere inn hovedkortet. Fikk nytt etpar uker senere.

Jeg tipper det er chipsett'et på hovedkortet, mot nettverksutgangen som er dårlig laget.. Men ikke skyld på gigabyte. De lager utrolig bra hovedkort, sånn elllers :)

Endret av Neonlight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...