Gå til innhold

USB2 Multikortleser driver problemer


Anbefalte innlegg

Kjøpte en USB2 multikortleser fra komplett.no for noen år siden fra levrandøren OEM. Har kjørt på med 32-bits operativsystem tidligere, og da fungerte kortleseren fint. Windows fant og installerte driver automatisk. Nå nylig har jeg oppgradert windows til 64-bit. Nå finner ikke windows driveren og jeg klarer heller ikke finne noen konkret driver som jeg kan laste ned fra nettet.

Heeeelp?

Endret av Passekul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Ser ut som om komplett har blinksa når det gjelder leverandør. Er så vidt jeg vet ingen leverandør med navnet "OEM". Ordet OEM er bare en beskrivelse på hvordan et produkt blir pakket ned, og hvor mye tilbehør som følger med.

 

Jeg vil heller tro det er Akasa som er produsent av den nevnte kortleseren.

 

Løsninga ser ut til å finnes i dette forumet.

Dette er nok ikke en kortleser fra akasa gitt. Finner ingen leverandør info el.l på selve kortleseren. Ser heller ikke veldig akasa ut spør du meg(oser ikke kvalitet). Dessuten skulle den blitt identifisert som "eHome Infrared Receiver" i device manager, noe som den ikke gjør.. Prøvde også å installere den nedlastbare driveren som vist i forumet. Tror nok dessverre at denne kortleseren faller under kategorien "made in china". Men det er rart at den ikke vises i device manager i det hele tatt. Man skulle jo tro at hvis den ikke gjør det, så er den identifisert som en av en av de 3 "USB Composite Device". Og alle driverne er up-to-date..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...