Gå til innhold

Problemer med Abit AT7-MAX2 Socket A AMD Hovedkort


ApeacE

Anbefalte innlegg

Heisann Folkens

 

Har nettopp bygget en pc til med AT7-MAX2 Socket A AMD Hovedkort og xp 2500 barton cpu. Problemene er disse:

1) Det går ikke an å save i biosen hvis du gjør forandringer, hvis du gjør d nekter maskinen og starte og en må ta ut batteriet til cmos for å få den i gang igjen.

2) Det samme som ovenfor skjer også etter at jeg flashet med den nyeste biosen.

3) Fsb en står på 166 og er klar for barton opp til 2600, men den kjører bare på 1100mhz.

4) Det går ikke an å restarte maskinen med restart knapp da låser den seg, det går heller ikke an å restarte fra windows da låser den seg også.

Men det er nok og skru av maskinen helt for så og starte den igjen....

 

Noen forslag???? eller er det bare og sende skitten tilbake igjen........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme HK til en annen maskin her i huset som jeg brukte en Barton 2500 på. Hadde samme problem med at maskinen låste seg når jeg restarta.

 

Nå har jeg en 1.2Ghz Tbird i den og Xp2500 i en annen maskin, og har ikke prøvd denne CPU'en i At7-max2 hovedkortet siden.

 

Men etter litt lesing på Abit's hjemmesie om BIOS oppdateringen så skal denne BIOS oppdateringen ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/at72c5.exe støtte 2500+/2600+/2800+/3000+(333) noe som ingen av de forige oppdateringene støttet.

 

Tror denne skal fikse problemet med at maskinen henger seg etter restart med xp2500. Tbird'en jeg har i den maskinen nå funker helt feilfritt hvertfall.

 

Tenkte jeg skulle sette over XP2500 CPU'en i at7-max2 HK'et en dag og prøve selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...