Gå til innhold

Tips til minnekort for GoPro Hero 2 HD?


Anbefalte innlegg

Hei! Driver og ser etter minnekort til GoPro Hero 2 HD, og fant dette på ebay: http://www.ebay.com/itm/TOPRAM-32GB-32G-32-G-SDHC-ultra-fast-SD-C10-Card-Class-10-/390360352233?pt=PCC_Drives_Storage_Internal&hash=item5ae34a45e9#ht_3924wt_952

 

Ser det greit ut til 1080p filming, eller bør jeg gå for noe dyrere? Noen anbefalinger? Utifra hastighetstesten i annonsen ser den jo ut til å være nokså bra

 

Eller kanskje dette?

http://www.ebay.com/itm/TRANSCEND-SD-HC-SDHC-CLASS-6-32GB-32G-32-G-GB-MEMORY-/220561988992?pt=UK_AudioTVElectronics_PDAsAccessories_MemoryCards&hash=item335a84dd80#ht_2230wt_905

 

Har kjøpt et billig høyhastighets-minnekort (30mb/s write / 30mb/s read) til speilrefleksen på ebay før, og det fungerer utmerket.

 

Vil helst ha noe til under 500 kr i hvertfall

Endret av Even92LN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg hvor raskt kort du trenger for GoPro og hvor viktig det er for deg at opptakene sitter på kortet i god teknisk kvalitet (uten dropped frames/korrumperte filer), men jeg ville holdt jeg ville holdt meg unna ukjente merker som TOPRAM.

 

På Dustin får du TRANSCEND SECURE DIGITAL CLASS 10 SDHC 32GB til kr.349.- hvis du ønsker deg sikkerheten som et kjøp fra en "norsk" butikk gir deg fremfor fra Hong Kong.

 

http://www.dustinhome.no/secure-digital/group/22373

 

Mye svindel med Minnekort på e-bay, men du kan ha funnet en troverdig selger.

 

Sandisk og Lexar er regnet som de sikreste merkene.

 

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fisker opp igjen denne tråden, da jeg er på utkikk etter minnekort til mitt nye HD Hero 2.

 

Har hørt at man burde ha klasse 4 eller høyere, men lurer på om noen vet hva dette vil si i MB/s?

 

Har kikket litt på dette kortet:

http://www.minnekort.no/minnekort/sdhc/sandisk/sandisk-sdhc-extreme-32gb-30mbs

 

Vil nødig gi over 900kr for ett 32GB minnekort.

Endret av Jokerpr0
Lenke til kommentar

Eg bruker 16GB(klasse 10). Av og til er det batteriet som er tomt først, og andre ganger er det minnekortet som er fullt.

 

Jeg vil tro at 30 mb/s er mer enn godt nok, men siden sandisk så å si ikke produserer noe mindre i dag er det like greit å kjøpe 30 eller 45 :)

Selv har jeg 2x16gb med 95mb/s og to batteripakker:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Henger meg på denne, trenger et stort og raskt minnekort til contour GPS eller plus. Noen som vet om dette er klasse 10? PS: Er SDHC vanlig microSD kort?

Ja. Klasse 10 er kort som leser/skriver 10 MB/sek eller mere. Kortet du linker til her, har 15 MB/sek lese/skrive-hastighet.

 

åja såpass. Bare løp å kjøp da? Bra tilbud iallefall?

Lenke til kommentar

Henger meg på denne, trenger et stort og raskt minnekort til contour GPS eller plus. Noen som vet om dette er klasse 10? PS: Er SDHC vanlig microSD kort?

Ja. Klasse 10 er kort som leser/skriver 10 MB/sek eller mere. Kortet du linker til her, har 15 MB/sek lese/skrive-hastighet.

 

åja såpass. Bare løp å kjøp da? Bra tilbud iallefall?

 

Merk deg at Klasse 10 er minimum.

Jeg har ett kort med 30 MB/sek i mitt GoPro HD Hero 2.

Ligger vel link til det litt lenger opp her :)

Lenke til kommentar

trenger vel ikke overdrive hellre...30mb er jo overkill.

har testa me klass4 uten problem.både på hero1 og på nikon d5100.her er det ikke problem med video men når jeg skyter kontinuerlig .bilder på 16Mp (d5100) går det seinere me klas4 og 6.men ville vel gått for kl 6 om du bruge full opløsing på video og bilder.

Lenke til kommentar

hmm kansje de .men nå tar eg vel en ca 4bilder i sekundet på full oppløsning 16 m.pix, men så har jo dette kamerae innebygget buffert minne da...e jo stillbildene så krever hurtig lagring da...om de e de så e målet...men stilbilder klarer vel andre kamera å lage bedrer enn gopro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...