Gå til innhold

Kjøpt produkt - butikk kan ikke levere.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

 

Har kjøpt ett produkt som butikken ikke kan levere - varen var tilgjengelig i nettbutikk og er nå betalt, men fikk mail om idag at varen ikke var tilgjengelig. Har jeg da rett på å få tilsvarende vare til samme pris? Finnes det noen praksis på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forbrukerkjøpsloven kapittel 5 (§ 19-§ 25) om forsinkelse, og kapittel 11 (§ 52-§ 54) om erstatning som gjelder i ditt tilfellet.

 

Merk at loven bruker ordet "forsinkelse" både om "levert for sent" og "ikke levert" (§ 19).

 

Du kan som forbruker i utgangspunktet velge å enten heve kjøpet og få returnert kjøpsummen (§ 23) eller kreve kjøpet gjennomført ("kreve oppfyllelse") (§ 21).

 

I begge tilfeller kan du kreve erstatning, f.eks hvis kjøpet heves og du får ekstra kostnader ved å kjøpe en identisk eller tilsvarende vare hos en annen butikk ("dekningskjøp") (§ 24 og § 52-§ 54).

 

Se http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html for hele forbrukerkjøpsloven.

Skrevet

Oki, takker for svar. Vil egnetlig ha kjøpet gjennomført, men kan selvsagt oppgradere gjenstanden, for samme sum som det gjenstanden som jeg i utgangspunktet ville ha. Får prøve å ringe de i morgen å høre hvordan de vil forholde seg til dette.

Skrevet

så produktet var tilgjengelig, og du bestilte+betalte i nettbutikken, og nå sier de at det ikke er tilgjengelig likevel?

i de fleste tilfeller får man erstatningsvare som er tilsvarende eller bedre uten for mye kjas og mas, har ihvertfall jeg opplevd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...