Gå til innhold

Bra X-Box/Cube spill? Trenger et par tips


Ellusion

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper veldig lite konsoll spill pga. lite muligheter for å teste en demo, og utgivelser på pc. Men...jeg skulle hatt et nytt spill til xbox eller cuben, eller kanskje enda ps2'n selv om den begynner å skrante litt.

 

På X-Box er det enten Brute Force eller Pirates of the Caribbean jeg tenker på - noen som har noe som helst erfaring med disse to?

 

Til cuben er det eneste tenkelige Starfox Adventures - noen som har dette og kan evt. sammenligne det med andre ting? (jeg har zelda og mp, og ellers mario-allergi...)

 

Og evt. til PS2'n...er det egentlig noen 'må ha' spill som har kommet ut i det siste som ikke finnes til alle andre plattformer?

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joa, KOTOR er helt klart på lista, forhåndsbestilt og klart (sammen med 'må ha' titler som SSX3, HALO2 etc) Men jeg tenkte mer på 'akkurat nå' liksom, mens jeg venter. Er det noe jeg gikk glipp av som er unikt på xbox, utenom Halo og Splinter Cell?

 

Grunnen til at jeg nevnte Brute Force var at det så ut som det fikk endel greie kritikker, samt var bare til boxen. Mortal Kombat er helt klart ikke min stil - har noen eldre der, doa og lignende, men orker ikke slossespill =)

 

Hva gjør MGS: Substance til et kjøp, hvis jeg har MGS2 til PS2'n? Er sikkert ikke den helt ideelle konsoll kjøpern heller da jeg har lite sansen for slossespill, bilspill, eller mario-dingsebomser, heh. Ellers, fler tips motas med takk =)

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar

Gamecube:

- Ikaruga er best(!) hvis du liker old'school romskip shoot'em'ups.

- Skies of Arcadia Legends: Strålende rollespill, selvom det ikke er så grafisk imponerende lenger(Dreamcast port).

- Eternal Darkness hvis du liker horror-spill.

- Resident Evil:REmake og Zero hvis du liker andre typer horror spill.

- Animal Crossing er best i verden, men du må kjøpe importert utgave og freeloader her, og du bør ha noen andre i huset som kan sette in litt tid daglig i spillet utenom deg selv.

- Super Monkey Ball 1&2 er mer avhengighetsdannende enn heroin.

 

X-box:

- Panzer Dragoon Orta er pent som få, og gøyt hvis du liker on-rail-shooters.

- Shenmue 2: Jeg har ikke spilt X-box versjonen(Med engelske stemmer:(), men DC versjonen er verdens desidert kjedeligste spill, og noen ganger gøyere enn alt annet du har spilt til sammen. Men man bør kanskje ha spilt eneren først.

- Elder Scrolls 3: Morrowind er spillet for folk med uendelig tålmodighet og ukritisk forhold til bugs. Men veldig tilfredstillende hvis man først orker å sette seg ordentlig inn i det..

Lenke til kommentar

Takker for tips!

 

Som dere sikkert har skjønt er jeg en litt skeptisk konsollspill kjøper, og grunnen til at jeg gjerne forhører meg litt først - grunnen til det er sikkert en haug med møkkaspill til PS2'n her som har ødelagt alle impulskjøp for all fremtid.

 

Av det jeg har, og det er ikke så mye - Halo, Splinter Cell, DOA3 og Rallisport Challenge til Boxen. Zelda og Metroid Prime til Cuben. Det meste av interesse til PS2'n slik jeg ser det (FF7-10, MGS2, SSX, SSX:Tricky, GTA3 og GTA:VC, plus en haug med ...crap).

 

Finnes det på PC derimot er det stor sannsynlighet at jeg har det i samlingen, så det er stort sett unike titler til konsollene jeg er på jakt etter, utenfor de helt åpenlyste.

 

Skies of Arcadia Legends - Hva er det, type rollespill, ligner på?

Eternal Darkness og Resident Evil - er det noe lignende Silent Hill? Bedre eller dårligere? Testa Silent Hill 3 tror jeg det var på PC'n men det virket jo mer som et tregt adventure spill?

Hvorfor er Super Monkey Ball morsomt og hva i heiteste er det? =)

 

Shenmue har jeg såvidt hørt om men aldri lagt noe særlig merke til - hva er det, og hvorfor er det "verdens desidert kjedeligste spill"? =)

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar
Skies of Arcadia Legends - Hva er det, type rollespill, ligner på?

Eternal Darkness og Resident Evil - er det noe lignende Silent Hill? Bedre eller dårligere? Testa Silent Hill 3 tror jeg det var på PC'n men det virket jo mer som et tregt adventure spill?

Hvorfor er Super Monkey Ball morsomt og hva i heiteste er det? =)

 

Shenmue har jeg såvidt hørt om men aldri lagt noe særlig merke til - hva er det, og hvorfor er det "verdens desidert kjedeligste spill"? =)

 

Cheers,

Ellusion

 

Skies of Arcadia Legends er et japansk type rollespill, med alt det innebærer. God story, gode karakterer, fett turn-based kampsystem(Både båt-kamper og mann-mot-mann), kjedelige tilfeldige kamper, masse rare klisjèer, mye moro.

 

Både Eternal Darkness og Resident Evil er mer action-baserte enn Silent Hill pleier å være. Men, de er helt klart adventure spill. Mye gåter å løse og sånt. Eternal Darkness går mye ut på det faktum at karakterene man spiller(12 til sammen) blir litt sinnsforvirret av å se fryktelige monstere(Som man dreper som fluer), og etterhvert så begynner det å skje en god del skumle ting. Helt unikt spill. Grei story også. Og typisk Nintendo spillbarhet.

Resident Evil er Zombie B-film spillet over alle. Skyt zombier, løs en gåte, skyt flere zombier. Survival Horror er sjangeren. Og det er noen ganger ekstremt vanskelig å overleve. Resident Evil Zero er enda mer action basert enn ener'en. Begge er noen av de peneste spillene noensinne.

Både Eternal Darkness og Resident Evil har fått en del kritikk. ED på grunn av slossesystemet(Som krever at man står stille for å sikte), og Resident Evil for kontrollene, som er veldig gammeldagse(Men som gjør spillet mye skumlere). Begge spillenes problemer er ting man enkelt blir vant til, og er egentlig ikke noe særlig problematisk hvis man bare holder hodet kaldt.

 

Super Monkey Ball er et spill hvor man spiller en ape i en ball. Så skal man rulle rundt på brett og ikke fall av. Hele hoveddelen av spillet styres utelukkende med analog-stikken(Man trykker ikke på noen andre knapper). Det høres kanksje teit ut men det er ekstremt morsomt, utfordrende og avhengighets dannende. Både SMB1 og SMB2 har mange ekstra multiplayer minispill, som Monkey Biljard, Monkey Fotball, Monkey Target, og lignende tull. De fleste av disse ekstra-modusene er utrolig artige. SMB2 har langt flere enn eneren. Men eneren har et litt mer balansert 1-player del.

 

Shenmue er kjedelig fordi det er fullt av arkaiske og plagsomme etterlevninger fra Arcade-spillenes gull-alder, og det tvinger deg til å gjøre repetitive oppgaver til det uendelige, teit kontroll system, og fordi alt tar bittelitt for lang tid, og fordi det er noen plagsomme logiske feil.

Men, hvis du liker story-baserte spill så er den siste halv-delen av spillet noe av det stiligste noensinne.

Og... man kan spille gamle arcade spill som Outrun, Hang-on, og Afterburner i spillet. Og det er jo gøyt.

 

Av alle disse spillene er mine favoritter Super Monkey Ball og Eternal Darkness.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...