Gå til innhold

Begynne å trene


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har tenkt til å begynne med å trene. Jeg har ikke hatt fast trening før, har av og til jogga. Jeg har ikke jogga utenom gymtimene på 3-4 måneder, grunnen er nok at jeg er litt for lat og mangler motivasjon. Jeg er 15 år, er 176-177 cm høy og veier 63 kg. Jeg har begynt smått med å ta 20 armhevinger og 30 sit-ups etter skolen hver dag, men syns det blir litt lite. Har tenkt litt på å ha 2 joggeturer der jeg jogger opp ett lite fjell som ligger ca. 2km fra huset mitt. Har ikke så mange ideer til styrketrening.

 

Jeg har bare lyst til å trene slik at jeg er i form og ser nokså grei ut :)

 

edit: Legger til at jeg mangler motivasjon når jeg har tenkt til å jogge. Det blir ofte sånn at jeg kan planlegge at jeg skal ta en joggetur, men det ender ofte opp med at jeg blir hjemme og spiller i stede.

 

WilliamMJ

Endret av WilliamMJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett deg mål.

 

Start og tren 2 - 3 ganger i uken.

Prøv og finn deg en kompis som du kan trene med, mye letter og få motivasjon da!

Ta push ups, sit-ups, hang ups, og jogg med sekk!

 

Push ups - Max rep x 3

Sit ups - Max rep x 3

Hang ups - Max rep x 3

 

Hvis du klarer og presse deg gjennom dette her noen månder med PAIN, vil du se fremgang og da vil du få mer motivasjon!

Husk og SPIS!

Det er noe av det viktigste! Prøv og få i deg mat hvertfall hver tredje time!

 

PS: NO PAIN, NO GAIN!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å melde deg inn på et treningssenter? Enkelte sentre godtar at man starter når man er 15 med foreldres velsignelse osv osv. Du vil få ganske mye mer ut av treningen din med tilgang til utstyr. Anbefaler deg å starte å trene seriøst styrke nå som du er ung. Da vil du også få gode resultater som kan motivere deg videre.

Lenke til kommentar

Om du vil trena kondisjon, går for intervalltrening kardio, f.eks. 4x4.

 

Når det gjeld styrketrening så er treningssenter absolutt det beste alternativet. Du kan koma eit stykke med kroppsvekt heime, men for optimal trening er det ingen vei utanom eit senter som har det utstyret ein har bruk for.

 

Eg vil ikkje gå noko vidare før du eventuelt får sjekka opp i det og tatt nokre val. Treninga kjem til å krevje motivasjon og vilje, men om du først kjem godt i gang vil du neppe angra. Eg venta for lenge før eg kom i gang, men det er betre seint enn aldri.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...