Gå til innhold

Kjøpe filmkamera 10.000 -> 25.000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nok være mer spesifikk om hva du skal bruke kamera til. Det er ikke sikkert et kamera i det pris segmentet (semipro) gir deg noe valuta for pengene, så du kan kanskje like gjerne gå for et billigere kamera.

 

Masse bider pr.sek. i HD får du ikke.

 

Noen modeller du kan sjekke ut;

 

Sony NEX-VG20E m/18-200mm

 

Sony HXR-MC2000E

 

Sony NEX-FS100EK

 

Panasonic AG-HMC41 Semipro Videokamera

 

Panasonic AG-HMC81 Semipro Videokamera

 

Canon XA10

 

Canon XF100

 

Canon LEGRIA HF G10

 

Canon LEGRIA HF S30

 

Canon LEGRIA HV40

 

Canon EOS C300

 

Panasonic AG-AF101 Proff Videokamera

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Det kommer til å brukes til dokumentarskaping. Blir en del filming inne. Kameraet må være brukervenlig, så et speirefleks vil ikke gjøre seg.

 

For å snu på spørsmålet, hvilket av disse kameraene ville du kjøpt? Jeg har sett litt på Canon XA 10 som virker ganske bra :)

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar

Det kommer til å brukes til dokumentarskaping.

 

Det sier ingen ting. Dok; Intervju basert, naturfilm, action sport, reisedokumentar.....osv.?

 

De forskjellige kameraene er verktøy som passer best for hver sin type filming, og hvordan filmen skal vises. TV sendinger, privat visning på en TV, web visning, kino visning......?

 

 

Alle har styrke/svakheter i forhold til brukervennlighet og hvor godt bildekvaliteten holder seg i forhold til forskjellige visnings media.

 

Vil du prøve å selge filmen til en TV stasjon så har de kriterier for bildekvaliteten fra kameraer som de ikke godkjenner f.eks.

 

Vil du trenge utskiftbar optikk, f.eks. lange tele objektiver for action ski filming så får du problemer med alle i ditt prisbudsjett.

 

Husk også at du trenger en hel del ekstrautstyr som lagringsmedia, batterier, stativ(er), lys, lyd osv.

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Filmen skal ikke selges til TV kanaler, men skal ligge på WEB og vimeo. Og kommer nok til å vises i forsamlinger med opp mot 1000 pers.

 

Jeg skal lage reisedokumentar hvor jeg hele tia filmer alt som skjer, med litt blog-ish stil hvor jeg skal filme for det meste en person med mikrofon som kommenterer eller intervjuer underveis.

 

Utstyr som jeg har tenkt på til nå (Kan godt tenkes at jeg trenger mer):

 

Ekstern mic.

Videokamera

Portabelt lys.

Minnebrikker o.l.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har sett litt på Canon XA 10 som virker ganske bra :)

Dette er det kameraet jeg ville vurdert. Har selv brukt det noe eldre Canon XH-A1 utrolig mye og har bare gode ting å si om XA-serien. XA10 eller XF100 ville for meg hvert en naturlig oppgradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...