Melkekartong Skrevet 11. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Hei! Er på utkikk etter en smooth "rotary encoder" noe ála den jeg linker til, men som ikke klikker. Jeg skal bruke den i en trådløs dimmer (senderenhet) som går på batteri. Derfor er kritierene: * Den må angi en binær posisjon hvor LSD endres for hver omdreining. LSD kobles opp mot en interrupt som vekker kretsen ved endring i logisk signal. * Kan eventuelt bruke potmeter, men igjen må den kunne gi et signal hver gang den dreies rundt. Noen gode forslag? Endret 11. desember 2011 av Melkekartong Lenke til kommentar
Martinsbl Skrevet 11. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2011 Kan ikke så mye om de tekniske sidene ved rotary encodere som du nevner, men du finner det meste av elektroniske duppeditter på ebay. Billig og ofte gratis frakt også Lenke til kommentar
Footy Skrevet 12. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) kan du ikke bare stikke innom hvilken som helst sterio rep. sjappe og kjøpe en? jeg kjøpte for noen mnd'er siden. fant ikke noe sted. endte opp med å stikke innom Hifi Klubben, de bestillte en fra verstedet. kosta meg under hundrelappen Endret 12. desember 2011 av Footy Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2011 Kan ikke så mye om de tekniske sidene ved rotary encodere som du nevner, men du finner det meste av elektroniske duppeditter på ebay. Billig og ofte gratis frakt også Fant etter hvert ut det jeg trengte på ebay Var innom og sjekket litt opp i disse som gir output i 2bit gray code, funker flott Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Jee Skrevet 14. desember 2011 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2011 en to bit gray code rotary encoder øker lyden med 4 hakk per omdreining, det er ikke nokk hvis du skal justere lyden smooth Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. desember 2011 en to bit gray code rotary encoder øker lyden med 4 hakk per omdreining, det er ikke nokk hvis du skal justere lyden smooth Erm.. Du må slutte å tenke begrensninger. Det at det gis 4bit graycode output betyr ikke at det kun er 4 hakk per omdreining. Det er 20 posisjoner pr omdreining og dette er mer enn nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå