Gå til innhold

LL: Real Madrid - Barcelona


Tensai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finst ingen fotballkamp som kan sammenlignes med Real - Barca. Stemningen, følelsene og engasjementet til spillerene gjør bare dette til en svært spesiell kamp, som bare må ses. Fantastisk kamp var det òg, uansett om det ikke var så mye dramatikk som det har vært tidligere.

 

Målet til Real Madrid og målet til Xavi kan en vel kalle flaks, mens målet til Fabregas var bare sykt lekkert.

 

Bare å vente til neste oppgjør, da.

Lenke til kommentar

Ganske grei kamp ikveld. Men like nervøs kva gang Barca leder, for da begynner Madrid spillerene å legge taklingene opp mot rødt hele tiden.

 

Men nå virker det som om Sanchez har tatt over plassen for villa, noe eg syntes er på tide. Villa har fått nok sjanser og ikkje tatt var på dem. Dårlig mottak, lite kontroll på ball, ofte i offside og ekstrem inneffektiv forann mål.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg mye å sammenligne med, men når jeg var på Bernabeu under El Clasico for 1 og 1/2 år siden var det en mektig opplevelse. Selve stemningen var kanskje ikke veldig stor, men når man sitter inne på stadion og flomlyset blir slått på for fullt så er det gåsehud.

 

Kompisen som var med meg var på Camp Nou under 5-0 kampen og der var det vist mer trykk, naturlig nok med tanke på resultatet. Er i alle fall sånn jeg føler det, at resultatet avgjør veldig stemningen.

 

Publikumet på Bernabeu er jo en blanding av turister og folk som er bortskjemt på bra fotball. Fra Tv-plass virket stemningen mellom Sporting og Real Madrid i fjor bedre.

Lenke til kommentar

Jeg benekter ikke at det er en mektig opplevelse, det er det garantert. Poenget mitt var/er at "stemningen" er hauset totalt ut av proporsjoner - når Kenneth Fredheim står og jatter i studio om at El Clasico er det villeste man kan oppnå stemningsmessig blir det bare feil. Det er ikke uten grunn at Spania har et rykte på seg som et land med elendig tribunekultur.

 

For å underbygge mitt poeng legger jeg ved et bilde av Madrids "harde" kjerne som vel er de eneste som faktisk bidrar stemningsmessig over 90 minutter. Ikke akkurat mange.

 

ultrassur88.JPG

 

Lenke til kommentar

Jeg benekter ikke at det er en mektig opplevelse, det er det garantert. Poenget mitt var/er at "stemningen" er hauset totalt ut av proporsjoner - når Kenneth Fredheim står og jatter i studio om at El Clasico er det villeste man kan oppnå stemningsmessig blir det bare feil. Det er ikke uten grunn at Spania har et rykte på seg som et land med elendig tribunekultur.

 

For å underbygge mitt poeng legger jeg ved et bilde av Madrids "harde" kjerne som vel er de eneste som faktisk bidrar stemningsmessig over 90 minutter. Ikke akkurat mange.

 

ultrassur88.JPG

 

Enig med deg.

Virker ikke som om ultras er så mye utbredt i Spania.

En av de sjukeste kampene i Europa skal visstnok være Dortmund - Schalke.

Og Signal Iduna Park (Stadion til Dortmund) skal være den med best stemning i hele Europa sies det.

 

Südtribüne som er supportersvingen er som oftest full med 25.000 harde fans

1a.jpg

tumblr_lm7tps7LLV1qeazyko1_500.jpg

 

 

Ellers kan jeg tenke meg at derby della capitale og Derby della Madonnina også har rimelig mye bedre stemning.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...