Gå til innhold

Sony Simulview 3D/ 3D briller


Anbefalte innlegg

Heisann. Leste en artikkel om Sony Simulview 3D, er dette realistisk?

Kommer dette virkelig på Spill framover? Høres helt sjukt bra ut.

Sony Simuelview Link

 

Kjøpe nettopp en 55 3D Sony tv, og er storfornøyd.

Må kjøpe meg 3D briller, derfor poster jeg dette.

 

Hvis Simulview kommer i snar fremtid, fungerer de på hvilken som helst 3D brille?

For jeg skal nemmelig kjøpe meg 3d briller, ønsker ikke å investere 3-4.000kroner i briller som ikke fungerer med simulview, også må jeg kjøpe nye om 6mnd?!

 

 

Hva er forskjellen på disse 3D brillene? Må jeg kjøpe Sony sine for å bruke oppmot PS3 og Sony tven? Noen som har noen anbefalinger blant 3d briller?

 

Mvh

Lars Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerer ikke med hvilken som helst 3D briller nei. Se det slikt:

 

- For å se 3D krever 2 forskjellige bilder som vises i venstre og høyre brilleglass, dvs bilde 1 går i venstre og bilde 2 går i høyre, disse kan være helt forskjellige også, derfor kan man bruke det til spill.

 

Med andre ord ser det slikt ut:

 

En vanlig brille:

 

Venstre og høyre glass

 

Dual gaming briller:

 

Spiller 1 sine briller: Består kun venstre brilleglass.

Spiller 2 sine briller: Består kun høyre brilleglass.

 

Gir det mening?

 

Med andre ord går ikke vanlige 3D briller til dette .

 

Husk foresten at bildet blir litt rart når man spiller på den måten, du kan tenke deg at bildet du ser egentlig bare dekker halve skjermen og blir skalert opp til hele. Så ting kan se litt utstrekt ut, samt at du får ikke like bra bildekvalitet.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det fungerer ikke med hvilken som helst 3D briller nei. Se det slikt:

 

- For å se 3D krever 2 forskjellige bilder som vises i venstre og høyre brilleglass, dvs bilde 1 går i venstre og bilde 2 går i høyre, disse kan være helt forskjellige også, derfor kan man bruke det til spill.

 

Med andre ord ser det slikt ut:

 

En vanlig brille:

 

Venstre og høyre glass

 

Dual gaming briller:

 

Spiller 1 sine briller: Består kun venstre brilleglass.

Spiller 2 sine briller: Består kun høyre brilleglass.

 

Gir det mening?

 

Med andre ord går ikke vanlige 3D briller til dette .

 

Husk foresten at bildet blir litt rart når man spiller på den måten, du kan tenke deg at bildet du ser egentlig bare dekker halve skjermen og blir skalert opp til hele. Så ting kan se litt utstrekt ut, samt at du får ikke like bra bildekvalitet.

 

Dette stemmer for passive briller, siden de har forskjellig polarisering i venstre og høyre brilleglass. For aktive er det ikke noe forskjell på høyre og venstre brilleglass, annet enn at de lukker seg annenhver gang.

 

Det burde vel gå ann å få en liten softwareoppdatering slik at begge glassene lukker seg samtidig, altså at spillerne får hver sin input. Eller er måten de lukker seg hardkodet i brillene?

 

Edit: I teorien så sender TVen ut et "venstre" signal, og et "høyre" signal annenhver gang, om det er slik i praksis er jeg usikker på. Det som derimot stemmer er at begge brillene vil lukke seg samtidig, så det må en liten endring til i brillene slik at spiller 1 ser skjerm 1, og spiller 2 ser skjerm 2.

 

Altså vil standard aktive briller ikke kunne fungere på denne måten, med mindre TVen har en måte å oppdage at det er to forskjellige briller og få de til å oppføre seg forskjellig fra hverandre.

 

Med passive briller kan du bare bytte høyre brilleglass i den ene brillen med venstre i det andre for å jukse litt ;)

Endret av JKDahl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...