Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp! noen angriper meg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel en eller annen som scanner iper etter maskiner som er infisert av Netbus. Er ikke noe farllig, skjer rett som det er. Firewallen stopper dem jo uansett, så....ikke noe pes.

 

PS. Det er ikke sikkert den som prøver å komme inn er klar over det, men selv er infisert.

 

(noen skyt meg om det er jeg som roter nå)

Lenke til kommentar

NIS er nok sikkert bra og fint det, men den herpa internett delinga til de grader.

Og når jeg skulle avinstallere, hjalp det lite om jeg fjerna det i windows. Jeg prøvde regedit, removeNIS (et program symantech har laget selv), men dette hjalp lite.

Har skaffa meg router nå, kan jo hende det ikke tilter da, men jeg tør ikke legge det inn igjen, og det er faktisk ganske mange enige med meg i.

 

Uansett så funker sygate (ikke symantech) helt greit, ser kanskje ikke så fancy ut som NISNAV pakka, men det bryr jeg meg lite om.

 

EDIT: Måtte faktisk formatere de gangene jeg la inn NIS (prøvde 2 ganger)

Og en ørliten leif slik på mårran

Lenke til kommentar

hmmm, NIS f****ker ikke opp maskina mi. tror det er viktig at man konfer den rett. sånn som hvis man skal koble seg opp mot et nettverk så er det ikke like lett hele tia. husker jeg sleit veldig med å konfe et trådløst nettverk når NIS lå inn. men det gikk tilslutt. jeg bruker NIS på begge mine pc`er NIS 2002 på den ene og NIS 2003 på den andre, funker hver gang. tuller ikke i det hele tatt til meg. det funker så fint så. eneste jeg ikke var helt fornøyd med hva når NIS 2002 kom med trojan meldingen når jeg installerte MSN 6.0, men det retta seg opp når NIS 2003 ble lagt inn.

 

Til deg som har prøvd å avinstallert NIS det er vel ikke akkurat noe genistrek du gjør da, fordi at det kan krølle til systemet. men faktisk har det funka til meg det også.

Lenke til kommentar

tror iallefall ikke jeg skal bytte firewall iallefall. det gidder jeg ikke. akkurat nå så har jeg alt det jeg ønsker meg installert på maskina så, tror ikke jeg skal installere noen ny brannmur nei.

 

dessutten for dere som ikke visste det så er det en egen spam filter i NIS 2003, men den skjønte jeg ikke så mye av så jeg installerte JetMailMonitor istede, jeg er vel så godt som beskytta mot alt nå tror jeg.

Lenke til kommentar

Litt uta av startemnet men dog.

Ser at enkelte klager på Symantec Antivirus og Security.

Har følgende erfaringer med Antivirus 2001/2002.

Installerte NAV på 3 maskiner med AMD XP+ prosessor, fikk store problemer på alle tre maskinene. Maskinene hang seg etter omstart og lot seg kun starte i sikkermodus (Windows XP og Windows 98). Måtte avinstallere alt som hadde med NAV å gjøre og da virka maskinene OK igjen. (Det var forskjellig konfigurasjon på maskinene).

Har etter dette installert på 4stk Pentium 4 maskiner med samme operativsystem og aldri hatt problemer?

 

mvh

kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...