Gå til innhold

Usikker!


Chillin123

Anbefalte innlegg

Har begynt å bli veldig usikker på hva jeg vil utdanne meg som igjen. Hvertfall etter som finanskrisen er her, vil ha en jobb jeg liker og ikke tjener altfor dårlige penger på.

 

Går første året TIP nå. Vurderer Bilmekaniker men hvordan er lønnen og jobb muligheten? Eller Industrimekaniker, kanskje noe å hente offshore?

 

Hørte akkurat at Norge skal begynne å satse offshore i Australia, et land jeg har veldig lyst til å flytte til.

 

Noen andre interesser jeg har: Astronomi, Geografi, Historie (Spesielt Egyptisk/gresk). Også krigshistorie!

 

Er 16 år, så har nok av tid.

Endret av Chillin123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begynt å bli veldig usikker på hva jeg vil utdanne meg som igjen. Hvertfall etter som finanskrisen er her, vil ha en jobb jeg liker og ikke tjener altfor dårlige penger på.

 

Går første året TIP nå. Vurderer Bilmekaniker men hvordan er lønnen og jobb muligheten? Eller Industrimekaniker, kanskje noe å hente offshore?

 

Hørte akkurat at Norge skal begynne å satse offshore i Australia, et land jeg har veldig lyst til å flytte til.

 

Noen andre interesser jeg har: Astronomi, Geografi, Historie (Spesielt Egyptisk/gresk). Også krigshistorie!

 

Angående bilmekaniker:

 

Lønnsnivået kan variere en del, avhengig av blant annet hvor du jobber, hvor mye erfaring du har og hvor mye ansvar du har. En bilmekaniker har en garantilønn på ca. 317 000 kroner.

 

Kilde.

 

Jeg har egentlig ikke noe annet råd enn å oppfordre deg i å fortsette være nysgjerrig. Offshore generelt gir god lønn. "Ulempen" er jo at i de to ukene man er på jobb så jobber man bortimot 24/7, og mange føler kanskje at de sløser litt med tiden de 4 ukene de er av jobben. Men det er jo også store åpne vinduer man kan fylle tiden med noe meningsfylt!

 

Når du nevner dine interesser for blant annet geografi og historie så tenkte jeg med en gang lærer. Kan det være noe for deg? Jeg er meget interessert i astronomi selv, men jeg tror ikke dette emnet er så veldig bredt i arbeidslivet i Norge.

Lenke til kommentar

Har begynt å bli veldig usikker på hva jeg vil utdanne meg som igjen. Hvertfall etter som finanskrisen er her, vil ha en jobb jeg liker og ikke tjener altfor dårlige penger på.

 

Går første året TIP nå. Vurderer Bilmekaniker men hvordan er lønnen og jobb muligheten? Eller Industrimekaniker, kanskje noe å hente offshore?

 

Hørte akkurat at Norge skal begynne å satse offshore i Australia, et land jeg har veldig lyst til å flytte til.

 

Noen andre interesser jeg har: Astronomi, Geografi, Historie (Spesielt Egyptisk/gresk). Også krigshistorie!

 

Men det er jo også store åpne vinduer man kan fylle tiden med noe meningsfylt!

 

 

 

Det er noe jeg også tenkte på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...