Gå til innhold

Anmeldelse: Mario Kart 7 (3DS)


Anbefalte innlegg

 

Klipp og lim

Det er det eneste spillbransjen kan for tida.

Og Nintendo syntes jeg er en av de verste, med sine 3 spill som har blitt klipt og limt om og om igjen i 20 år.

 

For all del, NSMB til Wii er morro det. Men det er jo prikk likt det jeg spilte på 8- bit som liten snørrete tiåring.

 

 

Nei Nintendo er ikke de verste. Når de lager et nytt Mario eller Zelda spill så gjør de noe nytt og lager en moro opplevelse. Når Activi$ion lager et nytt CoD spill klipper og limer de samme møkka hvert år. CoD har hatt samme motor siden CoD 2 som kom i 2005.

 

Det er ingen som har snakket om CoD.

Activision er ikke noe bedre, kanskje annet enn at de ikke er så nazi når det kommer til DRM.

Skal vi trekke inn andre klipp og lim- firma, eller firma man kunne satt $ inn i navnet, er det nok å ta av. EA, Ubisoft, Sony, Microsoft, Apple, THQ, egentlig de fleste.

 

 

Strengt tatt (jeg er ikke ute etter å forsvare CoD); det er like mye forandring i CoD fra 2005 til 2011 som det er fra SMB fra 1985 til NSMB i 2009. Med 4 player coop og ny grafikk som de største forandringene?

CoD har hatt en evolusjon, med forholdsvis små forandringer, over 6 år.

Mario har hatt en evolusjon, med forholdsvis små forandringer, over 26 år

 

 

Edit:

Begge firmaene (Nintendo og Activision) spyr ut titler folk tydligvis vil ha.

Men det er der jeg syntes vi som kunder må begynne. Ikke godta samme rehashede oppgulpet gang på gang.

 

CoD har anmelderne begynt å kritisere for likhet med forrige utgivelse. Nintendo- titler er det ingen som tør enda.

 

Poenget mitt er at Activi$ion ødela CoD serien etter de lagde MW2(Treyarch hadde allerede begynt ødeleggelsene med CoD3 men det kom ikke på PC så det var ingen som brydde seg.) CoD 5 var det heller ingen som brydde seg om. MW2 ble lagd for console der de strippet bort masse features som tidligere CoD spill hadde, så portet til PC.

 

 

CoD4%20Vs%20MW2%20PC%20comparison%20chart.png

 

 

Shippe et spill til PC med default FOV 55 og ingen mulighet til å gjøre noe med det er retarded. Akkurat det samme skjedde med BF:BC2 som er det verste BF spillet som er lagd(inkl BC1 men ingen bryr seg om det siden det var kun på consoles). Tendensen gamedevs har i dag er skremmende, FPS sjangeren er ødelagt og alt av spill optimaliseres for consoles. Dette ser man også med spill som BF3, Skyrim ++.

Se denne filmen:

 

 

 

CoD har ikke hatt en evolusjon men har blitt degenerert. Nintendo legger hvertfall inn nye features i sine spill men ja de bruker fremdeles Mario.

 

internet-memes-bill-oreilly-didnt-not-change-enough.jpg

Dette kan forklares med at anmeldere er kjøpt og betalt(eller tilbakestående) :)

Endret av LNF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...