Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blaster virus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror ikke helt det på den artikkelen der stemmer... altså

den feilmeldingen på det bildet dukket jo opp hos meg allerede for 1års tid tilbake.. jeg har formatert utallige ganger etter det.. men det dukker alltid opp en og annen gang likevel.. sist var for noen dager siden, det ENESTE jeg hadde installert etter å ha formatert var hovedkort-drivere, skjermkort-drivere, og lydkort-drivere... sjekket jo ut hva det var for noe første gangen jeg fikk den.. husker ikke helt hva det var, men husker ihvertfall at det ikke var noe jeg trengte frykte...

 

prøvd W32.Blaster.Worm Removal Tool? finner den på http://securityresponse1.symantec.com/sarc...moval.tool.html

 

jeg kjørte jo også den rett etter jeg hadde fått den feilmeldingen nå for noen dager siden, men den fant ingenting..

Lenke til kommentar

Hvis du bruker XP: Ctrl-Alt-Del --> Prosesser og finn filen : msblast.exe

og avslutt oppgaven. Gå så til katalog Windows/system32 og finn og slett filen msblast.exe. Sørg for at brannmuren i windows er tilkoblet. Last ned siste sikkerhetsfix fra microsoft og oppdater antivirusprogrammet ditt.

Lenke til kommentar

Tenker at jeg har en liten status oppdatering her jeg. har ikke noe annet å gjøre:

 

23:40: Windows update funker glimrende det.

23:45: Windows update funker fortsatt gilmrende.

23:50: No change...

23:55: Nope... Ingen forandring.

00:00: DING DONG! Fungerer kjappere enn ever before.

00:10: Anbefaler dere og update det dere kan nå. går kjappere enn før.

 

kommer til å edite denne posten et par ganger.

Lenke til kommentar

det er nok lite trolig at WU kommer til å knele med det første..

 

M$ har hatt ett par dager på seg til å forberede seg for DDoS angrepet og dem har mest sannsynlig utnyttet den tiden og fått installert filtere som dropper all unødvendig trafikk generert av blaster.

 

Ps. det er nå straks 00.10am og WU funker lite fint som den brukt å gjort ;)

Lenke til kommentar

to detaljer..

 

for det første så er windowsupdate.microsoft.com urlen M$ har brukt i mange år, og for det andre, hvis M$ forandrer på domenet så vil ca 95% av alle verdens PC'er (dvs, alle windows maskiner) være uten noe slags form for oppdaterings muligheter... ikke det at folk har giddi å brytt seg om å oppdatere før men nå vil dem få en ny unnskyldning til å ikke oppdatere systemene sine. ;)

 

forresten, har du noen gang registrert eller flyttet på ett domene før?

trolig ikke.. det som skjer er at viss du flytter på eller modifiserer ett domene så vil det ta verden opp til to uker før 'alle' vet hvor domenet er igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...