Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Naturfag hjelp for en 10.klassing


STEM!  

5 stemmer

  1. 1. Vanskelig eller Lett



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å slå opp i naturfagsboka di? Jeg kan forsikre deg om at det står der. Hvis du ikke finner det der, så kan du forsøke å slå opp "strukturformel for isopropanol" i Google. Du kan også lese litt om isopropanol, for da skjønner du lett hvorfor den brukes som kondensfjerner. Hensikten med oppgaven er nok at du skal lese litt om stoffet for å faktisk lære noe om det, å finne svaret på oppgaven er bare for å få deg til å faktisk lese. :)

Lenke til kommentar

JEg trenger hjelp på2 aturfagoppgaver og håper på at DU kan hjelpe meg :)

 

1) Prøv og finn ut hvordan strukturformlen for et molekyl av isopropanol er.

2) Finn ut hvorfor man om vinteren tilsetter kondensfjerner når man fyller bensin på bilen:D

 

1) 9_chemist4.gif

 

2) Overflaten på innsiden av bensintanken blir kald om vinteren. Fuktighet fra luften inne i bensintanken kondenserer til flytende vann (på grunn av kulden) langs innsiden på tanken, blander seg med bensinen, og gjør at motoren kanskje ikke vil starte neste gang man prøver. Har dette problemet med skuteren min ATM. Heller man kondensfjerner nedi tanken, vil man løse dette problemet. Jeg tror at isopropanol er en slik kondensfjerner og at den vil binde vannet inn i en ny kjemisk forbindelse som en bilmotor vil klare å svelge. Noen rett meg om jeg tar feil.

Endret av Magnus_L
Lenke til kommentar

Har du forsøkt å slå opp i naturfagsboka di? Jeg kan forsikre deg om at det står der. Hvis du ikke finner det der, så kan du forsøke å slå opp "strukturformel for isopropanol" i Google. Du kan også lese litt om isopropanol, for da skjønner du lett hvorfor den brukes som kondensfjerner. Hensikten med oppgaven er nok at du skal lese litt om stoffet for å faktisk lære noe om det, å finne svaret på oppgaven er bare for å få deg til å faktisk lese. :)

 

 

om han hadde funnet det i boka så hadde han ikke spurt her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...