Gå til innhold

Trådløst lydsystem - er dette mulig?


Anbefalte innlegg

Okei fokens! Jeg er i nød. Jeg begir meg utpå noe jeg virkelig ikke kan nå, derfor spør jeg mer erfarne lydsoldater om bistand!

 

Jeg har idag en grei tv med et et 5.1 Harman Kardon lydsystem. Her er det trådete kabler og det funker helt supert til film titting.

 

Nå har det seg slik at madammen kunne tenke seg lyd i andre rom i huset. Dette burde jeg jo omfavne med åpne hender, endelig skal jeg få oppgradere lydsystemet.

 

Jeg har hørt om SONOS og Squeezebox men jeg vet ikke hvordan evt få dette til å dekke mine/våre behov. Her følger behovene:

 

Forutsetning:

Vi har et stort hus på to etasjer. Jeg har tilgang til takmontering av høyttalere i øverste etasje med kabler om nødvendig. Dette er hvor behovet for radio er størst og det er også her oppe vi har video utstyret. Lyd i underetasjen er ikke så viktig, det regnes som en bonus om vi får det til. Men det hadde vært kanon å fått det til her også. Da primært radio.

 

Vi ligger plassert i en dump så vi har litt dårlig mottak av vanlige radiokanaler ergo bør det være snakk om internett radio.

 

Min kones behov:

1. Kunne høre på radio i andre rom, da spesielt på kjøkkenet.

 

Mine behov:

1. Flott med radio muligheter i flere rom.

 

2. Jeg ønsker at om vi får en løsning med lyd i flere rom så skal man kunne lytte til forskjellige radiokanaler på forskjellige rom.

 

3. Jeg hadde digget om lyd for tv/internett radio og streaming av musikk alt hadde vært på samme system. Er det mulig i det hele tatt å flette inn Harman Kardon AVR 3500 anlegget på dette eventuelle nye systemet?

 

4. Om vi får til alt dette hadde det også vært kult om vi kunne ha lyd utendørs på terassen vår...

 

5. Støtte for Wimp.

 

Slik jeg ser det så er det beste alternativet Squeezebox radio, den spiller jo internett radio og kan også spille av musikk fra cd samlingen min som er lagret på server om jeg har forstått riktig. Men støtter denne wimp f.eks? Neppe.

 

Alt hjelp mottas med takk. Jeg er nær helt grønn her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...