Gå til innhold

Overklokking: GTX 560 TI


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Jeg har ett GTX 560TI som jeg vill overklokke sånn det blir i lik linje med GTX560TI SO

 

Hve skal jeg stille på? og er det stor forskjeld med FPS?

 

 

Bilde:

 

post-200542-0-98906100-1323102560_thumb.jpg

 

 

Spesifikasjoner:

 

post-200542-0-19126900-1323102547_thumb.jpg

 

 

om det er stor risiko for at skjermkortet kortslutter så vil jeg vite det! skal på lan nå til helgen

Endret av glennm95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo overklokket kortet til SO-ytelse nå. Lurer du på hvordan du skal få det stabilt?

 

Det er egentlig ingen fasitmetoder for dette etter at Nvidia har gått berserk med driverthrottling for å forhindre kjøring av Furmark, OCCT og andre lignende programmer, så du må nok bare prøve spillene du spiller og se om du får grafiske problemer, BSODs, svart skjerm og lignende med overklokken.

 

EDIT:

Forskjellen i fps varierer fra spill testet og resten av systemet, det beste svaret er å teste selv.

Kortslutning vil nok ikke skje, det er for mange sikkerhetslag installert i dag for at du skal få noen varig skade på kortet. Det du bør være forsiktig med er derimot å røre spenningen for mye uten gode temperaturer, så lenge du legger deg under 1.15V, 90°C og ikke får grafiske feil burde du være relativt trygg.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

har kjørt furmark i 5 timer og den var stabil.. noen ganger at skjermdriveren kresjer... er det ustabilt da?

 

om ikke... hvor mye skal jeg stille spenningen med? om jeg skal opp til f.eks 1,1Ghz eller 1,2 Ghz?

 

PS: vet det skal kalles Spenning ;) går elsktrofag :)

Endret av glennm95
Lenke til kommentar

Denne setupen her fungerer helt konge for meg!

Vel, Furmark har aldri vært en god stabilitetstest, og når Nvidia driverthrottler de virkelig gode programmene med en gang på nyere drivere er det ikke en særlig god guide.

Stemmer. Har egentlig ikke kjørt på med noe direkte stress test applikasjon. Har bare spilt bf3 på ultra i noen timer. Og det er vel ett av de spillene jeg har som bruker mest av pecens ytelse. Også WoT gire også skjermkortet noe å tygge på. Har vel kommet fram til at 970 MHz core clock fungerer veldig bra. Tror jeg ikke har så mye å gå på ellers. Fikk en generell STOR økning i FPS. Temperaturen overstiger heller ikke 55 grader.

Endret av Passekul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...