Gå til innhold

Hvordan bestemme hvor på siden jeg skal havne?


Anbefalte innlegg

Ja, hvordan skal jeg bestemme hvilken plassering jeg skal få på en side.

 

Det har seg slik at jeg har ett område på siden hvor man kan legge inn kommentarer. Når man poster det, så går informasjonen over til en annen side og man blir returnert tilbake til siden der man postet innlegget.

1 side (Der man poster innlegget)
$_SESSION['Tilbake'] = $_SERVER['REQUEST_URI'];

2 side (Der informasjonen blir behandlet)
$url = $_SESSION['Tilbake'];
header("Location: $url");

Etter at jeg har postet innlegget, så blir det slik at jeg havner på toppen av siden. Er det mulig å få sørget for at jeg får startet ved der jeg allerede var da jeg postet innlegget?

Endret av FreeZeMan83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å få sørget for at jeg får startet ved der jeg allerede var da jeg postet innlegget?

Hvis du vil gi brukeren et inntrykk av at han aldri forlot siden, ved å returnere tilbake og bla ned der han var, hvorfor ikke gjøre det på en slik måte et siden faktisk aldri forlates ved posting? Dette kan oppnåes ved å ta i bruk Javascript. (Et rammeverk er å anbefale.) Sjekk ut f.eks. jQuery. Tutorials eksisterer i fleng.

Lenke til kommentar

Hvis du vil gi brukeren et inntrykk av at han aldri forlot siden, ved å returnere tilbake og bla ned der han var, hvorfor ikke gjøre det på en slik måte et siden faktisk aldri forlates ved posting? Dette kan oppnåes ved å ta i bruk Javascript. (Et rammeverk er å anbefale.) Sjekk ut f.eks. jQuery. Tutorials eksisterer i fleng.

Skal ta en titt innom. Har jo allerede brukt jquery, så det er kanskje ikke så dumt. Takker så mye :!:

Lenke til kommentar

Du kan lage en link inne i den ene siden, f.eks: <a id='innlegg186'></a>

 

også linker du til den, f.eks: http://www.example.com/forum.php?emne=1innlegg186 :new_woot:

Er litt usikker på hva du nøyaktig sikter til. Men det er (blir når alt er fikset) slik at siden der du skriver kommentarer blir lastet inn nederst på hovedsiden som inneholder teksten man kan kommentere.

 

Hvis det bare er en vanlig link du tenker på så blir det nok litt feil siden jeg ønsker at alt skal gå automatisk. Men det kan godt hende at jeg bare misforstå innlegget ditt, det skjer så ofte så, hehe...

Lenke til kommentar

Du kan lage en link inne i den ene siden, f.eks: <a id='innlegg186'></a>

 

også linker du til den, f.eks: http://www.example.com/forum.php?emne=1innlegg186 :new_woot:

Nå forstår jeg hva du sikter til, hehe... Viser vel egentlig bare at jeg ikke har all kunnskapen jeg har behov får, men det er ikke en dum idè det nei.

 

Kommer nok til å bruke denne måten først, frem til jeg får lært meg nok om jQuery, hehe... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...