jigaplow Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Heisann! Når jeg har hjemmekinoanlegget koblet til tv'en og snurrer en dvd-plate, så kommer selvfølgelig lyden i vegghøyttalerne mine, og filmen på tv-skjermen. Men hvorfor kommer ikke lyden i vegghøyttalerne hvis jeg ser på f.eks. TV2? Da kommer lyden fra tv-høyttalerne.
MrLee Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Fordi du ikke har en kabel som ruter lyden FRA tv'en til hjemmekinoanlegget?
jigaplow Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Skrevet 4. desember 2011 Slags kabel skal det være da? Har jo HDMI-kabel mellom, skal ikke denne kunne frakte lyd? Må jeg over på noen innstillinger her og der?
MrLee Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 En HDMI 1.4 kabel kan frakte lyd til og fra(Såkallt ARC - Audio return Channel), forutsett at både receiver og TV støtter det da. Ellers er den strengt tatt enveis. fra receiver/hjemmekino til TV. 99,9% sannsynlig at du har en eller annen form for lydutgang på TVen som du må koble til på hjemmekinoen. Det være optisk/digital SPDIF eller phono..
jigaplow Skrevet 4. desember 2011 Forfatter Skrevet 4. desember 2011 Aight, da får jeg sjekke ut hvilke hull jeg har å velge i.
MrLee Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 (endret) Forøvrig: Hvis du har ekstern dekoder så burde det være mulig å hente ut lydsignal fra den slik at du bare trenger HDMI kabelen opp til TVen. edit: skjønt da hadde vel lyden og bildet kommet via hjemmekinoen også.. Endret 4. desember 2011 av MrLee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå