Gå til innhold

Hjelp til valg av firmanavn til produksjonsselskap


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal etablere produksjonsselskap og står mellom 4 navn for øyeblikket:

 

1. Fjelltroll Film AS

2. Basilisk Film AS

3. Steinkast Film AS

4. Tatubola Film AS

 

Link til offentlig spørreundersøkelse postet i Google Docs:

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDE3ZXQySktlQTJtQVNxbVBneUZJb3c6MQ

 

Er det noen som kan hjelpe med dette? Setter stor pris på all tilbakemelding vi kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes alle navneforslagene både er for lange og for tunge å uttale. Tenk på den som skal svare på telefon! Det må være noe kjappere og enklere i våre dager om firmanavnet skal generere interesse.

Som en forklaring på påstanden kan jeg vise til at avisa VG ikke skriver om Tjeldbergodden (ilandføring av gass, ligger i Aure kommune på Nordmøre, aktuell som første gasskraftverk i Norge) bare fordi navnet er for langt!!!

Lenke til kommentar

Takker så mye for tilbakemelding. Jeg er enig i at noen av dem er vanskelig å uttale spesielt 2 og 4. Men syntes ikke Steinkast Film AS er vanskelig. For øyeblikket er det også Steinkast Film og Fjelltroll Film AS som ligger høyest i spørreundersøkelsen. Kan publisere resultatene i slutten av dagen, om det skulle være av interesse for noen.

 

Jeg synes alle navneforslagene både er for lange og for tunge å uttale. Tenk på den som skal svare på telefon! Det må være noe kjappere og enklere i våre dager om firmanavnet skal generere interesse.

Som en forklaring på påstanden kan jeg vise til at avisa VG ikke skriver om Tjeldbergodden (ilandføring av gass, ligger i Aure kommune på Nordmøre, aktuell som første gasskraftverk i Norge) bare fordi navnet er for langt!!!

Lenke til kommentar

Takker så mye for tilbakemelding. Jeg er enig i at noen av dem er vanskelig å uttale spesielt 2 og 4. Men syntes ikke Steinkast Film AS er vanskelig. For øyeblikket er det også Steinkast Film og Fjelltroll Film AS som ligger høyest i spørreundersøkelsen. Kan publisere resultatene i slutten av dagen, om det skulle være av interesse for noen.

Men hva har steinkast med filmproduksjon å gjøre? Gir ikke meg noen assosiasjoner ...

Lenke til kommentar

Ikke for å være vanskelig, da jeg ser poenget ditt her, men føler det finnes en drøss firmnavn som ikke har noe med det de faktisk tilbyr. Etter hvert blir et firmanavn assosiert med det de tilbyr, og blir dermed naturlig assosiert med dette. Monster har vel i teorien heller ingenting med filmproduksjon å gjøre, men blir i dag assosiert med dette, fordi folk er blitt kjent med hva navnet står for.

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar

Likte egentlig ingen av de dessverre.

Men assosiasjoner til navn får man, så navn trenger ikke direkte navngis til produkt. Her har man også med 'Film' i alle navnene, så den problemstillingen bør vel ikke være tilstede før man har skaffet seg en posisjon i markedet heller.

 

Er man 100% sikker på at man også i framtiden skal drive med spesifikk produkt (som f.eks film), så er det greit med det i navn, men ser endel som gjør feil med å binde opp navn og så endrer produkt senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...