Gå til innhold

Beste måte å få mye bedre spenst?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte på om det var noen spesielle øvelser jeg kunne gjøre (helst) hjemme?

 

Kan evt gi noen tips på et treningssenter og, men foretrekker noe jeg kan gjøre hjemme.

Har manualer også, så det er jo også fint!

 

Håper på svar!

 

Da vil jeg helst kanskje øke spensten med noen fine 20 cm...

 

OG NEI! Ikke over 1 dag, selvfølgelig over en viss tidslinje, men ikke 10 år heller da.. Kanskje 1 år?

 

 

Cant wait!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Øk styrken i bena, så kommer spensten automatisk. Regner med at du trenger bedre spenst for fotball? Statiske øvelser som svir i lårmuskulaturen har virkelig hjulpet meg. En annen ting som hjelper er å redusere vekten slik at det ikke er så veldig mye masse som skal opp i luften, om du har litt ekstra på kroppen da. Du vil jo ikke risikere å miste styrken/balansen når du spiller fotball.

Endret av johan1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Øk styrken i bena, så kommer spensten automatisk. Regner med at du trenger bedre spenst for fotball? Statiske øvelser som svir i lårmuskulaturen har virkelig hjulpet meg. En annen ting som hjelper er å redusere vekten slik at det ikke er så veldig mye masse som skal opp i luften, om du har litt ekstra på kroppen da. Du vil jo ikke risikere å miste styrken/balansen når du spiller fotball.

 

Basket

 

Edit:

 

Så overkroppen min er ganske slank, bortsett fra der hvor magesekken min er omtrent (under ribbeina og over dingdongen). Den ser ut som en ballong, noe som sikkert tar mesteparten av vekta.

 

Ellers så er det de store leg og lårene mine, noe som er ganske store.

 

Hvordan da evt fjerne litt fett herifra? Eller hva det nå enn er.

Endret av JimmyGrudgie
Lenke til kommentar

knebøy. Jeg tar 220 kg i knebøy og når du har trent det lenge så kan du hoppe bare ved hjelp av stortåa. Du får utrolig spent av knebøy, men nå trener jeg ganske eksplosivt noen ganger, jeg går veldig fort opp fra bunnposisjon.

 

Erik Myggen var i studioet der jeg trente for en tid tilbake, han brukte også en slags knebøy øvelse for spenst, men han brukte bare 60 kg og så hoppet han opp fra gulvet med stanga på nakken.

Lenke til kommentar

knebøy. Jeg tar 220 kg i knebøy og når du har trent det lenge så kan du hoppe bare ved hjelp av stortåa. Du får utrolig spent av knebøy, men nå trener jeg ganske eksplosivt noen ganger, jeg går veldig fort opp fra bunnposisjon.

 

Erik Myggen var i studioet der jeg trente for en tid tilbake, han brukte også en slags knebøy øvelse for spenst, men han brukte bare 60 kg og så hoppet han opp fra gulvet med stanga på nakken.

 

 

Hei ja, vet ikke om 220kg i knebøy er mye eller ikke, siden jeg aldri har prøvd!

Men høres nokså mye ut, men skal prøve det ;)

 

 

MEN! Jeg vil gjerne få BEST mulig spenst og hurtighet som mulig, uten å måtte få noe forstørrelser i legg og lår. Det er store nok fra før av, og jeg liker å bruke slim og se litt slim ut på byen. Er dette mulig?

 

Å f.eks hoppe 1 meter, løpe si f.eks 7 sekunder på 60 meter, men likevel beholde breddene (eller til og med få mindre!) bredde på legg og lår?

 

 

Håper på svar!

 

EDIT: se på de store fotballstjernene eller basketstjerne (her: ikke absolutt alle..) så hopper de driit høyt, kanskje over 1 meter! Men likevel så har de en smal og tynn figur :)

 

Tenker på noe sånt!

Endret av JimmyGrudgie
Lenke til kommentar

JimmyGrudge, om du tenker på å holde en smal figur for jentenes skyld, så forstår jeg egentlig ikke det, jenter digger store legger og lår. Og de forakter tynne bein.

 

Jeg har fått 2 komplimenter fra jenter som har snakket om leggene mine (og det var helt tilfeldig), de sier det er dritsexy. Jeg skjønner ikke hvorfor menn søker etter å få smale og tynne legger/bein, det er jo helt imot hva jentene liker.

 

Man må jo ikke streve etter å få en kropp slik man TROR jentene vil ha den, men hvordan de faktisk liker den. :tease:

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

JimmyGrudge, om du tenker på å holde en smal figur for jentenes skyld, så forstår jeg egentlig ikke det, jenter digger store legger og lår. Og de forakter tynne bein.

 

 

Nei, er generelt ikke for jentenes skyld. Vanskelig å forklare, men er bare sånn jeg vil ha det til det jeg driver med på fritiden! :)

 

Så om du har forslag, så ja takk til smal figur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...