Gå til innhold

svchost.exe problem..


Anbefalte innlegg

Har nylig oppdaget et irriterende problem.

 

Pc'en har vært stuet bort i snart 3 måneder. Ikveld satt jeg den opp igjen for å fikse noen greier, men nå har jeg fått et problem..

 

Når jeg skrur på pc'en går alt fint i kanskje 5 minutter. Så kommer det en feilmelding om at svchost.exe har generert en feil, og vil bli lukket. Etter dette funker det meste dårlig. Jeg kan ikke komme inn på nettverksinnstillinger, logge av internett osv..

 

Hva i all verden er svchost.exe, hva gjør den fila og hvordan fikser man problemet??

 

Kjører win 2000 btw..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lasta ned fixblast fra itpro linken, men den fant ingen orm. Men bra å få sjekka iaf.. :)

 

Noen som vet hva det kan være da? Det har aldri skjedd før. Kan jo nevne at noe av det første jeg gjorde med pc'en når jeg satt den opp var å prøve å sette den i nettverk, noe som ikke funka helt. (Fant ikke den andre pc'en) Kanskje det har noe med det å gjøre? Har kobla den fra nettverket men fortsatt samme problem..

 

Det står at det opprettes en feillogg. Noen som vet hvor jeg finner disse feilloggene? :)

Lenke til kommentar

Samme problem fikk jeg også for noen dager siden.

plutslig poppa feilmeldingen opp om at svchost hadde feilet..

etter det er det ikk mye av små programmene som virker,eller

outlook,linker i mail,funker ikke,lage ny mail funker ikke(ikke nokk minne

kommer opp) mediaplayer virker ikke,icq,norton kommer igang,men ingen av knappene funker..

hva er dette merkelige greien..har scannet med norton,og den tok et virus i går og slettet det,men disse prob.har jeg hatt noen dager nå.

 

noen gode råd..

format c kanskje :)

Lenke til kommentar

Hehe, ser ut til at det er flere som virkelig sliter her...

 

Samma problemet sitter jeg med også.

All Drag&Drop virker ikke i det hele tatt, windows media player nekter å starte, Alle "properties" fuksjoner nekter å "poppe" opp.

 

Etter en boot retter det seg selvsagt, men jeg klarer ikke å se at fuksjonen "restart service after failure" fungerer, heller ikke restarte servicen via DOS.

 

Event viewer however kommer med denne oppklarende :roll: opplysningen om hva som har skjedd:

 


The application, svchost.exe, generated an application error The error occurred on 08/14/2003 @ 21:29:16.000 The exception generated was c0000005 at address E03D3A30 (<nosymbols>) 

 

Noen tanker på hva i huleste som kan være grunnen til dette?

 

Og nei, med oppdatert Norton AV, og full scan, ingen MSBlaster her, tok tilogmed å lastet ned removal toolen, som ikke fant noe heller.

 

Og AntifA, feilloggen du får er nok den samme som jeg beskrev over her, og den kan du finne under Control Panel>Administrative tools>event veiwer.

Lenke til kommentar

Hm, nå er jeg nesten sikker på at det er virus likevel. Er jo ikke normalt at så mange får akkurat samme problemet samtidig.. :)

 

Dessuten så er det til stadighet noen tftp.exe filer som vil sende et eller annet ut fra pc'en min, og det skal visst ha noe med msblast å gjøre.

 

Lasta ned stinger nå nettopp, men den fant heller ikke noe virus. :(

Lenke til kommentar

Hm.. Tror kanskje problemet gikk bort. Lasta ned patchen fra windows, og kjørte den.(2. gang jeg laster den ned. Er en liten fordel å laste ned den norske versjonen.. :) ) Så langt virker det ganske bra iaf. Har vært på internett i 15 minutter uten feilmelding, og det er mye lengre enn før jeg kjørte den.... :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg å har hatt samme problem.. fixen fant den driten på pc'en! Fungerer utmerket nå :)

 

Mitt første virkelige virus siden amigatiden (sukk)

 

Mvh Realace

 

Og nei, med oppdatert Norton AV, og full scan, ingen MSBlaster her, tok tilogmed å lastet ned removal toolen, som ikke fant noe heller

 

Der er nettopp det som er problemet, det ER ikke virus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...