Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kobble to datamaskiner opp i internett samtidig?


Anbefalte innlegg

Hei, sitter på Telehor 704 kbits linje og lurte på hvordan jeg kunne få kobbla begge dataene mine opp samtidig på internett ? har vel prøvd nesten alt.... husker jeg satt ca 15 timer forann pcen(e) for og finne det ut... kom ingen vei. Vis noen kunne enten prøve og forklare meg nærmere via dette forumet eller msn messenger så er mailen min: [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den ene maskinen er koblet opp mot internett bør det ikke være noe problem.

 

Har du sjekket at du faktisk har nettverk mellom maskinene?

 

1. På maskinen som er koblet opp mot internett: høyreklikk på internett tilkoblinga inne på mine nettverkstilkoblinger og klikk egenskaper.

Inne på avansert kan du dele internett med maskinene på nettverket.

I det du trykker ok spør maskinen om du vil sette IP-adressen til 192.168.0.1, klikk på ja.

 

2. På den andre maskinen i nettverket ditt må du høyreklikke på nettverkskortet og klikk egenskaper. Du finner nettverkskortet inne på mine nettverkstilkoblinger. IP-adressen skal være: 192.168.0.2, Nettverksmasken skal være: 255.255.255.0, Gateway skal være: 192.168.0.1, DNS skal være 192.168.0.1

Lenke til kommentar

HALLOEN, her kan jeg hjelpe deg littt....

 

1) Det du må gjøre vet du er følgende: Du må ha et NETTVERKS kort i begge maskinene, selv om du har isdn kort..

 

2) Den andre tingen du må ha er en hub...

 

3) Den tredje tingen du må ha er 2 nettverks ledninger.. IKKE kryset kabel..

 

Da er saken det at du må ha den ene nettverkskabelen fra huben og til den andre maskina.. Den andre nettverks ledninga må du ha fra huben og inn i nettverks kortet du har kjøpt i den andre pc en..

 

 

Nå er det bare til å gå i kontrollpanel nettverks innstillininger eller hva det heter og til venstre må du trykke på det som heter: SETTE OPP ET HJEMMENETTVEK ELLER KONTOR NETTVERK....

 

Da er det bare til å følge instruksene....

 

LYKKe til, viss det er mer du lurer på så kan jeg svare deg på det når jeg kommer hjem gfra skolen.. Ha en fin dag alle sammen :woot: :wink:

Lenke til kommentar

Det enkleste er å kjøpe en bredbåndsrouter, og følge instruksjonene som følger med. Bruker du en router er du ikke avhenging av at en maskin står på for å komme på nett med den andre.

 

En annen mulighet er å følge de forslagene som har kommet allerede, jeg har ikke prøvd denne muligheten, men jeg tror du da må ha to nettverkskort i den maskinen hvor du kobler til ADSL-modemet. Dette kortet setter du da opp som beskrevet fra ADSL-leverandøren din. Deretter følger du beskrivelsen til sfenne på det andre kortet og den andre maskinen. Hvis du bare skal ha disse to makinene koblet sammen kan du bruke en krysset nettverkskabel mellom disse, hvis du vil ha muligheten til å koble inn flere maskiner må du sette inn en HUB / Switch, og bruke rette kabler. Disse maskinene må da gies adressen 192.168.0.### hvor ### går fra 1 - 254, hver maskin må ha unik adresse.

 

Lykke til, håper jeg ikke har forvirret for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...