Gå til innhold

Ikke mulig å koble seg til "Homegroup"


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har jeg sittet her i flere timer og plaget livet av meg selv pga dette.

Skulle egentlig i seng til god tid slik at jeg fikk nok søvn til jeg skal på jobb i morgen tidlig, men dette ble for teit, så nå sitter jeg her enda.

 

Saken er den at jeg forsøker å lage en Homegroup mellom den bærbare og den stasjonære PC'en min, slik at jeg kan se serier og filmer på begge uten å måtte føre over filer via minnepenn hver gang jeg vil ha filmen/serien tilgjengelig på den andre maskinen også!

 

Men å sette opp en slik gruppe er umulig! Uansett hva jeg gjør, hva jeg søker på, og hvoran jeg gjør det Windows forteller meg at jeg skal gjøre for å fikse problemet, så funker det ikke! Jeg lager en gruppe på den ene maskinen, men kan ikke se den på den andre maskinen. Jeg har forsøkt å slette filer i AppData, jeg har forsøkt filmeldings-hjelpe-funksjonen som er i Windows. Jeg jar stilt klokka og dato eksakt likt på begge maskinene. Men ingenting funker!

 

Er det noen som har opplevd de samme problemene?

 

Vær så snill og hjelp!

 

- Menilothes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Beklager sent svar! Har vært eksamenstid, så jeg har ikke hatt tid til overs til noe annet enn lesing og soving.

 

Maskinene er bare koblet sammen ved at de er på samme nettverk. Forsøkte å lage et LAN nett mellom maskinene for å se om det gjorde det noe bedre, men det funka ikke.

Nå skal det også nevnes at jeg var koblet opp mot en gammel HomeGroup som ble styrt av en kompis av meg, men som ikke bor på samme plass som meg lenger. Fikk fjerna den, men det hjalp heller ikke.

 

I og med at jeg ikke helt vet hva DHCP er, så antar jeg at jeg ikke bruker det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...