Gå til innhold

Kan man få micros-SIM fra Telenor på gammelt abbonement?


Anbefalte innlegg

Er helt fjern når det kommer til mobilabonnement og trenger hjelp.

 

http://store.apple.com/no/product/MD128

 

Tenker meg å kjøpe denne og har fra før et telenor abonnement på en eldgammel mobil som jeg har hatt lenge. Min far har alltid betalt dette og er selv ikke engang sikker på hvilket abonnement jeg har. Bindingstiden er langt forbi på abonnementet det er iallefall sikkert og visst, og jeg har til min kjennskap ingen månedtlige betalinger på abonnementet og bruker kontantkort/påfyll

 

Spørsmålet mitt er: hvis jeg kjøper mobilen fra linken vil jeg kunne ringe telenor og be om et nytt microsimkort som jeg vet jeg må ha og fortsette på abonnementet jeg har uten noen ekstra kostnader på min nye Iphone? Hvis dette ikke går må jeg binde meg til et abonnement slik at mobilen blir mye dyrere?

 

Har ingen anelse når det kommer til abonnement så jeg innser at dette kanskje er et ekstremt dumt spørsmål. Det høres veldig rart ut for meg hvis dette ikke skulle gå, men må være sikker.

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg velger å sitere Telenors sider til å begynne med:

Slik bestiller du nytt SIM-kort

Fra Mine sider:

Logg inn på Mine Sider og bestill nytt SIM-kort. Velg nummeret det gjelder (hvis du har flere mobilabonnement) og type SIM-kort. Sjekk at adressen stemmer og trykk Fullfør bestilling. Det er helt kostnadsfritt å bestille kort fra Mine sider. SIM-kort og kode kommer i to separate brev i løpet av fem virkedager.

Fra kundeservice:

Hvis du ikke har tilgang til Mine sider, kan du bestille SIM-kort fra kundeservice på 09000. Du mottar SIM-kort og kode i to separate brev i løpet av fem virkedager.

Hos forhandler:

Dersom du trenger nytt SIM-kort på dagen, kan du gå til en telenorforhandler. Du får nytt kort på stedet, men noen forhandlere tar betalt for jobben.

Hvor kan jeg bestille Mikro-SIM?

Logg inn på Mine Sider. Velg nummeret det gjelder (hvis du har flere mobilabonnement) og kryss av for Mikro-SIM. Sjekk at adressen stemmer og trykk Fullfør bestilling

 

Så her er det gode muligheter for å få et Mikro-SIM-kort uten noen utgifter for din del.

 

Allikvel så vil jeg selvsagt anbefale at du bytter abonnement om du har planer om å bruke iPhonen som den skal brukes, da jeg antar at du ikke har særlig med datatrafikk på ditt gamle abonnement.

 

Uansett, lykke til med mobilkjøp. iPhone er en fantastisk telefon.

Endret av KindX
Lenke til kommentar

Gå til din nermeste telenorforhandler, anbefaler telenor butikken eller telekiosken da dette er (delvis) telenor eide selskap med god kunskap og service.

her kan du få nytt mikrosim på minuttet, mot et lite gebyr, og de kan hjelpe å finne et billig abonnoment som vil passe DEG mtp prisvennlighet.

 

Kan anbefale djuice all in 1 M (eller om du er i frifamilie: komplett M) som har en vinter kampanje: 3 mnd for 199 kr (63,- /mnd) med ubegrenset bruk* (*20 000 min/sms/mms og 6,5gb data).

 

Anbefaler faktisk heller å sjekke priser, igjen med take på total prisen med telefon + bruk. er ofte billigst å kjøpe iphone med slike abonnoment binginger for å få beste pris totalt på 12 mnd :) Og det totale service tilbudet er bedre. Snakker om erfaring

 

Håper dette hjelper!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...