Gå til innhold

Mottar ikke samtaler++ på iPhone


mathos

Anbefalte innlegg

Kjøpte iPhone for et par uker siden, og den har fungert glimrende fram til lørdag.

 

Hva er galt?

- Når andre ringer til meg så hører de ringelyden, men jeg får ingen varsel.

- Når jeg ringer andre, kommer det ikke ringelyd. Får heller ikke "avsluttet" samtalen uten å starte mobilen på nytt.

- Hvis jeg sender melding til noen, får jeg feilmelding om at meldingen ikke kunne sendes. De andre mottar derimot meldingen.

- Får heller ikke mottatt meldinger..

 

Noen som har peiling på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si, egentlig. Kan fort være noe hardwarefeil med telefonen.

 

Det første jeg ville prøvd er uansett å deaktivere 3G. Prøv deretter å ringe noen.

 

Hvis dette ikke fungerer, så kan man prøve en liten mini-reset. Hold tastelåsknappen og hjemknappen inne i 10 sekunder. Tell gjerne til 11-12. Mange slipper for tidlig. Deretter prøver du igjen.

 

Hvis dette ikke fungerer, prøv å ta inn og ut SIM-kortet. Lite sannsynlig at dette vil fungere, men er raskt å teste.

 

Hvis dette ikke fungerer, kan du prøve å resette nettverksinnstillingene. Innstillinger > Generelt > Gjenopprett. Skroll nedover > Gjenopprett nettverksinnstillinger.

 

Hvis dette ikke fungerer... Tja. Hvem vet?

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen noe flere tips? Jeg har prøvd alt som står over her, men det funker fortsatt ikke for meg! Hadde satt veldig pris på det :)

Neste tips på listen blir da å gjenopprette telefonen via iTunes. Anbefaler å gjenopprette som ny enhet, og ikke å gjenopprette fra sikkerhetskopi, for å forsikre deg om at eventuelle softwarefeil på telefonen blir luket bort.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dette problemet har oppstått enda en gang! Har prøvd alt, men sliter fortsatt med å se at meldingene blir sendt (dvs. at det står at den sender og sender og sender, men mottakeren får meldingen), den vil ikke ringe og jeg mottar ikke samtaler fra andre eller meldinger! Noen som har noen smarte tips? Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...