Gå til innhold

iPhone 3gs. Knust skjerm, HJELP!


Tinee

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp knust skjermen til iPhonen min (3gs). Den virker fremdeles, men er veldig irriterende at skjermen er knust, da det hele tiden faller små glasskår av skjermen, det er litt vondt å ta på og det ser stygt ut.

Jeg lurte på om hvordan jeg kan få det reparert, BILLIG!! Er det lurest og gjøre det selv, eller sende den inn til reprasjon?

Om jeg gjør det selv, hva er nødvending for å gjøre det?

Hvis det er lurest å sende den inn til reprasjon, hvor er det billigst, tryggest og kjappest?

 

Håper på raske svar, vær så snill!!

Takk på forhånd til de som vil hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Får ikke svar på et par timer og blir utålmodig? Tsk, tsk. Det er mandag! Ikke vits å stresse mer enn nødvendig.

 

Å reparere selv er selvsagt det billigste. Deler og slikt kan du blant annet finne her:

http://www.mytrendyphone.no/shop/apple-iphone-3gs-19111p.html

 

Våre venner i TV2 Hjelper Deg har også prøvd å... ja, hjelpe deg, og har lagt ut følgende artikkel:

http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/knust-iphoneskjerm-ikke-fortvil-slik-fikser-du-den-selv-3598043.html

 

Det må understrekes at det er risikabelt å reparere selv. Alle guider som veileder på området sier at ting kan gå veldig galt, men som oftest går det greit om du føler anvisningene til punkt og prikke.

 

Jeg antar at dette fort kan koste 300,- og oppover, avhengig av hva slags verktøy du allerede har.

 

Hvis du føler at dette er en risiko du ikke ønsker å ta, så kan du avtale service hos Apple, som har en veiledende pris på 1390,-. Ellers har man i hvert fall Dr. iPod i Oslo, som reparerer på dagen for 1200,-. Finnes andre private som også gjør det, men jeg har kun personlig erfaring med Dr. iPod.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det er et par andre ting som du da kan se litt lenger nede på den første linken jeg hadde:

 

iPhone 3G, 3GS LCD Glass Digitizer Limstriper - Dette er et must, simpelthen fordi du må feste den nye skjermen.

 

iPhone Åpningsverktøy - Jiafa - Verktøy i plast, så det blir mindre sannsynlighet for riper og slikt mens du holder på. Men har du verktøy fra før, ville jeg si at det er en unødvendig utgift.

 

Igjen så vil jeg bare nevne at det er fort gjort å skade telefonen mens man gjør dette. Det må gjøres med svært stødig hånd og med litt tålmodighet. Vi får håpe tålmodigheten faller på plass før du prøver deg frem :) Det er filmer både i TV2 Hjelper Deg-artikkelen og på YouTube som forklarer steg for steg.

 

Det er også greit å vite at dette ikke er originaldeler. Originaldelene vil fort koste det dobbelte. Folk klager over at det raskere blir riper og oftere er mer refleksjon på de uoriginale delene. Bare så du er klar over det!

Endret av KindX
Lenke til kommentar

Min erfaring er at 3G og 3GS er svært robuste i forhold til å skru opp og reparere.

 

Jeg skal ikke påstå at jeg var spesielt forsiktig når jeg byttet glass på min.

Det er ikke noe hokus pokus, men det kan være litt drittjobb å fjerne alle rester av det knuste glasset før det nye kan settes på.

 

Selv en runde med avbiter og loddebolt har mine tålt, og før det var nødvendig hadde de ligget på bunnen av en jaccuzy 2-3 ganger.

 

 

Skrujern, sugekopp og lim så er mye gjort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...