Gå til innhold

[Løst] hjelp? skyrim spilles mye dårligere enn det bør!


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp!

 

som mange andre opplever jeg stuttering på skyrim, noe helt forjævelig når jeg kommer til steder der det foregår mye aktivitet, som i byer og slikt (er ganske smooth når jeg er i ødemarka).

selv på low setting 1600x900. har ikke sjekka hvor langt jeg må jekke ned grafikken før jeg spiller smooth.

 

men greia er at maskina skal være mer enn bra nok for high!

specs er:

-amd phenom II quad, 3,2 ghz

-sapphire hd 6850 1gb

-4 gb ram 800 mhz ddr2 (2x2gb - forskjellige)

-7200 rpm harddisk

-asus m3n78-cm hovedkort

 

*har installert 11.11a men har ikke blitt særlig bedre. skal jeg vente på neste driver? eller gå tilbake til 11.10?

*kan det være noe med min ram? venter på 2x2gb 1066 mhz (kingston hyperx) som jeg skal bytte ut. har hatt stuttering på andre store åpen verden-spill, som minecraft.

*bf3 spilles smooth på litt mer enn high, bare så det er sagt.

*blir jeg nødt til å tweake???

 

håper noen smukke ildsjeler der ute kan hjelpe meg asap :) skyrim er alt for bra til spilles på denne måten...

Endret av yesus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BF3 er veldig GPU avhengig, mens skyrim kjører mest på CPU / RAM. Men så er det veldig krevende av maskinvaren i byer o.l, prøv å sett ned shadows, det hjalp iallefall en GOD del for min pc.

 

Og du vil nok merke en stor forskjell fra de gamle minnebrikkene til de nye hvis jeg leser alt riktig.

 

 

Lenke til kommentar

skal prøve det når jeg får tid, takk for svar;)

 

men jeg har bestemt meg for å heller gå for 8gb 800 mhz (4x2gb) i stedet. hun på mamoz sa det var et bedre alternativ. hovedkortet støtter ikke flere enn en modul på 1066 mhz per channel, desverre.

 

høres det riktig ut? (har ikke heelt forstått meg på ram...)

Lenke til kommentar

en ram er ValueRAM, fant ut det ikke er optimalt for gaming. den andre tror jeg ikke er noe bedre... ingen av dem har kjøleribbe.

men nå har jeg bestilt 4x2gb-kit med 800mhz kingston hyperX CL4.

kan jo eventuelt overclocke! eller?

Endret av yesus
Lenke til kommentar

Vel, har spurt en annen på mamoz nå, og han sa at skyrim ikke har mulighet til å spilles bra med et ddr2-hovedkort, grunnet rendering som ddr2-ram ikke har kapasitet til.

Derfor skal jeg nå kjøpe et nytt hovedkort for å bruke ddr3.

Det betyr at jeg selger et lite brukt sett med 4x2gb hyperX 800 mhz cl4. Så hvis noen er interessert er det bare å ta kontakt!

Lenke til kommentar

ja, Sedsberg, det utspillet viste seg å være feil. Men det er samme løsning likevel...

En annen på mamoz merket seg at jeg hadde et hovedkort med Nvidia chipset (tallet 78 i navnet sa det, og Nvidias chipset var ifølge ham av den verste sort...) Det ga visst en flaskehals på hovedkortet elns, fordi det var dårlig.

 

Uansett har jeg kjøpt et nytt, ganske ok hovedkort (Ga 870a-usb3) som skal funke bra. Så jeg må kjøpe ny ddr3 likevel.

 

Takk for respons alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...