Gå til innhold

Black & White!


Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Tenkte bare å høre litt rundt om hva dere Nordmenn synes om folk som er mørkt i huden?

Jeg er selv en utlending eller en asiatisk gutt som kan også kalle for gulning. Men de fleste Nordmenn ser folk som ikke er hvite kalle dem for neger eller svarting, men ikke alle er like. Føler bare det er feil å kalle dem noe som ikke de er. Ble kalt et par ganger men bryr meg ikke om det siden jeg er ikke er det.

 

Hver gang jeg er ute på byen tenker jeg alltid på hva folk synes om meg,hater de meg fordi jeg er en asitaisk eller noe. Tenker alltid slik når jeg går ut, kanskje Nordmenn har gått lei av å ha mange utlendinger i Norge? Er veldig redd for å møte folk som er Nynazister og rasister, men vet ikke helt hvor mange av de som fins i Norge. Liker dere å se utlendiger på puber og på fester?

Er veldig redd og sjenert tar liksom ingen sjanser,holder meg mest mulig av problemer og sånt. Kanskje derfor jeg er ensomt av og til? Kan ikke forventet på at alle skal like meg heller, muligens jeg er for paranoid? Jeg er ikke sånn selv fish heller da. Føler bare at det er vanskelig å få kotankt med folk, dessuten bor jeg i en liten by hvor folk er veldig arrogante. Veldig lyst til å flytte til stor byer hvor folk er positive og støtter andre.

 

Any idea? What should i do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk flest bryr ikke seg, bare vær deg selv. Møter du på en rasist så bare ignorer han. Bøller møter du på uansett hvilken hudfarge du har.

 

Skjønner ikke meg helt på det siste du sa, det virker som det motsatte av hva jeg har opplevd i hele livet mitt. Byfolk er svært arrogante, mens bygdefolk er mer vennlige mot folk. Jeg kommer fra en plass med 7000 innbyggere og her er det mange utlendinger, for det meste fra Somalia, Irak, Iran, Thailand, Filippinene, Vietnam og India. Så langt har jeg møtt på 1 rasist. Ellers blir utlendingene behandlet som alle andre..

Lenke til kommentar

Veldig trist det trådstarter forteller. Det er leit å høre at du føler det sånn, burde virkelig ikke være sånn.

 

Vi har faktisk ikke, i forhold til de landene vi kan sammenligne oss med rundt oss, så stor andel av innvandrere, som vi skulle likt å tro. Men vil tilbakevise påstanden om at større byer i Norge har flere arrogante mennesker, vil si jeg ikke har så god kjennskap til byer som Bergen og Trondheim på dette område, men kan understreke på at Oslo er veldig tolerant og gir deg venner med etnisiteter fra forskjellige hjørner av verden. Veldig inkluderende by.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oslo er absolutt en inkluderende by når det gjelder ikke-etniske nordmenn som oppfører seg bra ja :) Dessverre finnes det også noen utlendinger her som ikke greier å oppføre seg bra, noe som er kjedelig, dette går jo på ryktet til resten.

Men møter daglig utlendinger som er mye hyggeligere enn cocky nordmenn :thumbup:

 

Tror ikke du må tenke så mye på akkurat dette, rasister blir det jo mindre og mindre av.

Endret av Muffinss
Lenke til kommentar

Oslo veldig inkluderende by? Interessant, hvor i området bor du?

 

Bor ikke i Oslo selv. Har gått på videregående i Oslo og har en god del venner plassert ganske spredt rundt i Oslo kommune. Holmlia, Montebello, Majorstuen, Årvoll, Grünerløkka, Ammerud, Kalbakken, Tøyen og Grønland er blant annet de områdene jeg kjenner folk fra og har brukt mye tid på å være på de nevnte områdene. Det eneste problemet med Oslo for mitt vedkommende er at det begynner å bli "kjedelig", det har vel kanskje noe med størrelsen på byen å gjøre og at man lengter etter noe større. Menneskene i Oslo derimot er det ingenting å klage på. Det er her jeg har skapt mitt beste sosiale liv noensinne, både med etniske nordmenn og folk med mange forskjellige etnisiteter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...