Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] For mye utbetalt lønn!


Marius_1337

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som måtte lure, så har jeg akkurat betalt kr 12 000 til min tidligere arbeidsgiver. Dette etter en lang prosess med advokater o.l.

 

Sure penger, men det var bedre enn utgangspunktet!

 

Høres ut som det endte ganske greit. Du kan jo trøste deg med at du alt i alt sitter igjen med en gevinst.

 

Jeg synes de som har uttalt seg i denne tråden er overraskende arbeidsgivervennlige. F.eks. har ingen påpekt at man kanskje selv bør ha ansvaret for de feilutbetalingene man gjør.

 

Om man i en slik situasjon er pliktig til å betale tilbake, kommer an på en rekke forhold - hvor lang tid som er gått, om man oppdaget eller burde oppdage at man fikk urettmessige penger, om utbetalingen skjedde ved en hendelig feil eller ved en forsømmelse hos betaleren etc. Dette er skjønnsmessig, og i praksis kan det være vanskelig å vite hvem som har rett - og saken havner i retten til dommerens avgjørelse.

 

Her kan det virke som om begge parter har erkjent at slike saker kan være vanskelige og har gått med på en kompromissløsning begge kan leve med. Det er jo kjempebra :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...