Gå til innhold

BK: Stream of Water


Lexiboij

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan tror du det var i gamle dager og vi fortsatt brukte film i kameraet, da måtte vi kanskje vente ei uke på å se hvordan bildet ble :p

 

Bilder av rennende vann tar du mellom 1 sek og 1/60 sek, alt etter effekten du vil oppnå. Men regn med å måtte eksperimentere en del før det sitter som det skal.

Lenke til kommentar

Vannet er nevnt, så jeg tenker jeg må pirke litt på andre ting her. For det første ser bildet en smule uskarpt ut. Du sier at du har brukt f/29! Hvis det er tilfellet, så medfører det mye diffraksjon, noe som gjør at detaljene i bildet viskes ut. For det andre ser det ut til at du har fokusert på greinene i forkant av fossen, noe som i mine øyne er uheldig. Ville hatt fokuset på fossen. Hvorfor har du skutt på 200mm? Kom du ikke nært nok på fossen? Prøv igjen med fri sikt til vannet, og med vidvinkel i stedet for tele, samt blenderåpning fra f/8 til f/13.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene.

Nei, jeg kom ikke nærme "fossen". Så jeg måtte zoome inn for å få til bildet slikt.

Bildet er tatt av en relativt lita elv hvor det var busker og greiner som hadde samlet seg opp til en demning så det ble en "foss". Jeg måtte legge kameraet på veska helt nede på bakken og hadde ikke mulighet til å se igjennom kameraet.

 

Viste seg at dette var et veldig lærerikt bilde for min del. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...