kyrsjo Skrevet 14. august 2003 Skrevet 14. august 2003 driver å lærer meg C, og bruker gcc-kompilatoren under linux. lære "boken" min tar ikke hensyn til kompilator, og sier at jeg skal ha tre filer: -employee.h -employee.c -lab6.c hvor emplyee.c inneholder noen funksjoner (deklarert i eployee.h) som skal kalles fra lab6.c (interfacet og, main()) hvordan får jeg gcc til å linke sammen alt sammen? skjønnt at det har noe med .o filer og gjøre, og mistenker at optionen -l har noe med saken å gjøre... hvordan får jeg kompilert programmet mitt? værsåsnill ikke RTFM, har lest (nesten hele) man gcc (den er lang...), men fikk ikke så mye ut av det bortsett fra -O2... Endret: tittel
[kami] Skrevet 14. august 2003 Skrevet 14. august 2003 men gcc fil1.c fil2.c -o program da lages program som en executable av fil1 og 2.
A_N_K Skrevet 14. august 2003 Skrevet 14. august 2003 Et lite tips: Perforce Jam gjør det forholdsvis enkelt å kompilere mindre programmer; har ikke så mye erfaring med det, men det virker smartere enn make.
kyrsjo Skrevet 16. august 2003 Forfatter Skrevet 16. august 2003 da blir vel komandoen gcc -Wall -o kjørbar fil1.c fil2.c driver ikke å styrer med make ennå, sliter med merkelige meldinger/warnings. finner vel ut av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå